KOPPLA AV MED STIL I OUTWELLS BEKVÄMA MÖBLER

Ny design och snygga färger har lagts till i Outwells möbelsortiment 2017, och befäster varumärkets förmåga att leverera hög kvalitet och hemliknande komfort inspirerad av danskt vardagsliv och modern funktionell design.

Det prisbelönta skandinaviska varumärket har introducerat en grå nyans som gör din campingmiljö hemliknande, ren och rogivande. Det här är ett centralt tema för ny Outwell-design, och i synnerhet för kollektionen av fällbara möbler.

Tre nya stolar och en säng utökar den populära kollektionen av bekväma möbler i grönt, svart och den nya gråa kulören – samtliga med en matchande pulverlackerad hybridram.

Hybridramarna består av ett stål- och aluminiummaterial som ger den perfekta balansen mellan styrka och vikt. Alla stolar, vilstolar och sängar klarar 125 kg. Pulverlacken ger ett gott skydd och matchar det slittåliga polyestertyget.

Bland de tre nya stolarna finns regissörsmodellen Chino Hills, med ett nytt sidobord som kan roteras framåt och lutas för att användas som bok-, tidnings- eller surfplattestöd, för maximal komfort när du läser eller surfar. En infälld mugghållare utökar bordets funktion. Gorman Hills-stolen har extra stoppning i sits och rygg för extremt hög komfort, och en kappa vid sitsen toppar stilen. En sidoficka med flaskhållare kan användas för lättåtkomlig förvaring av solglasögon och andra prylar.

Barnen har inte glömts bort − Pine Hills Junior har en tippsäker ram och ett justerbart fotstöd som gör att även yngre barn sitter bekvämt. En mugghållare finns i ett av armstöden.

Sist men inte minst presenterar vi Vacaville Hills, en säng med en ny fällmekanism som ger otroligt enkel uppställning av sängen. Ingen montering och inget trassel med att justera ramdelarna – dra bara i handtagen för att snabbt och enkelt fälla ut och fälla ihop sängen. Vacaville har också en sidoficka med mugghållare, dragkedjefack, nätficka och mobiltelefonficka som gör det enkelt att hitta dina nattartiklar i mörkret.

De högupplösta bilderna som ska användas med detta pressmeddelande kan laddas ned från Dropbox med hjälp av följande länk http://bit.ly/2cq1yRA Gängse Oase Outdoors ApS-upphovsrätt gäller.

Rek. pris: Chino Hills DKK 599,95; Gorman Hills DKK 549,95; Pine Hills Junior DKK 379,95; Vacaville DKK 999,95

Outwell är ett registrerat varumärke