LUTA DIG TILLBAKA OCH KOPPLA AV I OUTWELLS SOMMARKOLLEKTION

Ödsla ingen tid – när solen skiner vill du kunna släppa allt och dra iväg till stranden eller parken för att bättra på solbrännan och njuta av friluftsliv tillsammans med familj och vänner. Förbättra upplevelsen med produkter från Outwell, ett prisbelönt friluftsvarumärke som erbjuder allt som behövs för avkoppling med maximal komfort.

Nytt för 2017 är två lättresta tältprodukter som skyddar mot vind och insyn och erbjuder skugga när det blir för varmt i solen. Materialet ger en solskyddsfaktor på UPF 50+, så att du kan känna dig säker på att få maximalt solskydd när det behövs.

San Antonio-modellen har en extern del med plana fickor som kan fyllas med sand, för extra stabilitet. Det insydda golvet har förlängts utanför takdelen så att du kan sitta i solen men på ett skyddande underlag. Den förlängda delen kan även fällas upp, för att skydda mot insyn och dölja tältets innehåll. Småprylar kan förvaras enkelt åtkomliga i de invändiga nätfickorna, och det bakre nätfönstret har en gardin som hjälper till att bevara svalkan i tältet. San Julian är ett stort fristående skydd med insytt golv och två öppna sidor – en extra vägg medföljer, vilket ger möjlighet att stänga ena sidan för att skydda mot vind och insyn.

Nytt för 2017 är också stolen Venado, vilstolen Leona Summer med tre lägen och mugghållare, samt strandmattan Luisa Summer. Luisa har en ficka i ryggstödet, som justeras till önskad lutning med hjälp av remmar. Samtliga konstruktioner har en robust pulverlackerad stålram med ett slittåligt men bekvämt polyestertyg med ränder i glada färger, för att matcha vindskydden och ge den rätta sommarkänslan oavsett väder!

Och vill du verkligen koppla av ska du inte låta dig hindras av obekväma parkbänkar eller andra utomhusmöbler som ger värk i ryggen eller blir obehagligt fuktiga. Investera i stället i en Poelo Deluxe strandstol, som är ett tillskott i Outwells populära och beprövade Cardiel-serie av smarta sitsar. Poelo Deluxe kan fällas ut från helt platt format, för att skapa ett säte med ryggstöd. Både ryggdelen och sitsen är stoppade och försedda med en stålram som ger enkel justering av lutningen. En vadderad axelrem ger enkel transport.

Det kan vara besvärligt att bära med sig picknick- och strandprylar – men inte om du har en Outwell Transporter. Den populära och allsidiga Cancun-vagnen, som nu även finns i grått, får i år sällskap av två nya transportvagnar. Samtliga fälls upp inom några sekunder från den kompakta förvaringsväskan, och sedan har du en lättmanövrerad men robust vagn för att transportera prylar till och från bilen. Med stålram, slitstarkt polyestertyg och fyra punkteringssäkra gummihjul klarar vagnen laster upp till 80 kg. På Hamoa är hjulen extra stora, så att vagnen enkelt kan köras på mjuka underlag som sand och lera.

Hamoa har en invändig nätficka och externa flaskhållare för enkel förvaring, medan nya Maya har en ficka i det vattentäta lock som skyddar innehållet i vagnen. Maya har också en borttagbar 16 liters kylväska med bärhandtag – perfekt för att transportera mat och dryck i.

De högupplösta bilderna som ska användas med detta pressmeddelande kan laddas ned från Dropbox med hjälp av följande länk http://bit.ly/2cTinFG Gängse Oase Outdoors ApS-upphovsrätt gäller.

Rek. pris: San Antonio/San Julian DKK 499,95; Vernado Summer DKK 449,95; Leona Summer DKK 799,95; Luisa Summer DKK 199,95; Poelo Deluxe DKK 299,95; Cancun Transporter DKK 1.049,95; Hamoa Transporter DKK 1.349,95; Maya Transporter DKK 1.199,95

Outwell är ett registrerat varumärke