MED OUTWELLS AIR POLYESTER-TÄLT BLIR CAMPINGEN EN BARNLEK

Med 2018 års nya modeller och finjusteringen av de befintliga tälten ser Outwell till att Air Polyester-kollektionen bibehåller och stärker sin popularitet bland campare som söker en kombination av kvalitet, komfort och prestanda, tillsammans med de lättresta egenskaper som uppblåsbara tält ger. Kollektionen är framtagen för att ge en mjuk introduktion till Outwells luftteknik utan att kosta för mycket – perfekt för förstagångscampare och konsumenter som funderar på att byta från traditionella tält med stänger.

De nya tälten Bayfield 5A och Edmonds 5A erbjuder upp till fem bäddar och passar för både större och mindre familjer. Den stora modellen Edmonds 5A har två sovrum i en tunnel med tre zoner där man kan skapa ett ”våtrum” vid entrén genom att ta bort tältgolvet. Sidodörrarna leder till det centralt placerade vardagsrummet som har ett insytt golv.

Den kompakta modellen Bayfield 5A passar utmärkt för par och mindre familjer och är perfekt för tältsemestrar, helgutflykter och resor med lätt packning. Det rymliga vardagsrummet nås via en sidodörr och den regnsäkra huvudentrén. De sluttande bakre sovrummen i båda tälten ger aerodynamiska egenskaper samtidigt som packstorlek och vikt hålls nere.

Båda tälten är försedda med Outwells Rigid Air-system som finns på alla Air Polyester-modeller. Rent fysiskt är detta den enklaste och mest lättanvända av Outwells lufttekniker, med separata luftkanaler som blåses upp och töms var för sig via lättåtkomliga externa ventiler med hjälp av en handpump med hög kapacitet som följer med vid köpet. Du kan även välja att köpa till en elektrisk pump från Outwell för att göra det ännu enklare att resa tältet.

Outwell Air Polyester-tälten har en beprövad och populär design i Outtex 4000 – ett polyestermaterial av hundra procent taft som är specialdesignat för Outwell. Materialet har 4 000 mm vattenpelare vilket ger en hög grad av vattentäthet utöver vindskydd upp till styrka 9 tack vare den aerodynamiska design som tälten i denna kollektion får när de är korrekt resta. Egenskaper som Outwell Easy Pegging-systemet och Sealed Ground-systemet gör tälten enkla att resa och skyddar mot väder och vind.

Inuti tältet är miljön ljus och luftig tack vare det bakre ventilationssystemet och de stora, tonade fönstren med uppfällbara gardiner som ger det insynsskydd som önskas. Tälten är försedda med Premier-sovrum med kabelgenomföring, mörklagda innertält och värmereflekterande beläggning på ovansidan för en behaglig inomhustemperatur och god sömn.

Några förbättringar av befintliga modeller är bland annat en modifierad utökad veranda för extra vindskydd på den populära modellen Flagstaff 6A, och en dragkedjeförsedd främre del på Clarkston 6A med luftkanaler för smidig hantering och resning.

Som extra tillval finns bland annat robusta förtält med stålram till modellerna Bayfield, Roswell och Flagstaff. Det finns även dubbla takskydd, underlag och mattor som ger extra skydd och komfort och underlättar underhållet.

För mer information, inklusive prisuppgifter och information om närmaste återförsäljare, besök outwell.com

De högupplösta bilderna som ska användas med detta pressmeddelande kan laddas ned från Dropbox med hjälp av följande länkhttp://bit.ly/2k4llLQ Gängse Oase Outdoors ApS-upphovsrätt gäller.

Outwell och Outtex är registrerade varumärken

Rek. pris: Bayfield 5ADKK5.599,95;Edmonds 5ADKK8.199,95;Roswell 5A DKK7.4999,95;Flagstaff 6ADKK8.599,95;Clarkston 6ADKK9.499,95

SA Polyester-funktionerna omfattar:

Outwell Rigid Air System – Denna kategori luftkanaler har individuella luftkanaler uppblåst separat för enkel pitchning.

Aerodynamic Storm Protection – Tältets aerodynamiska utformning säkerställer en stabil resning. Vind testas mot Beaufortskalan till stormstyrka 10.

Outwell Easy Access System med nät – Huvuddörrar och motsvarande nätpaneler kan vikas åt sidan och golvet ligger plant mot marken för säker och enkel åtkomst.

Outwell Easy Pegging System – Detta är ett beprövat sätt att säkerställa att rätt tältpinnar används till rätt jobb. Enkelt men mycket effektivt; tre typer av tältpinnar används för att fästa speciella delar av tältet.

Självlysande stormlinor – Dessa är väl synliga för att förhindra snubblande. Förmonterade för enkel resning.

Outwell Sealed Ground System – Hela golvet är förseglat till yttertältet för att stänga ute vatten, drag och insekter.

Tonade fönster – Specialbeläggning skyddar mot solens bländande strålar och ger avskildhet samtidigt som det ger en fantastisk utsikt.

Bakre ventilationssystem – Det senaste eleganta bakre ventilationssystemet för förbättrat luftflöde och enkel justering.

Universellt innertält – Möjliggör blixtlåsförsedd ingång mellan två sovrum eller förvandling till ett stort sovrum. En sida kan också tas ned och rullas ihop för att öka boytan.

Night Sky-tak – Minskar ljusinsläpp i sovrummet för att säkerställa en god natts sömn.

Värmereflekterande beläggning – Detta hinder mot värmestrålning sätts fast på yttertältet ovanpå innertältet för att hjälpa till att reglera temperaturen och skapa den perfekta stämningen för en god natts sömn.

Outwell Sleep Comfort-gradering – För att underlätta marknadsjämförelser talar vi om hur många personer ett Outwell-sovrum kan rymma enligt branschstandard. Men vi anger också vår egen Outwell Sleep Comfort-gradering för att rekommendera antalet campare som tältet kan inhysa bekvämt.

Outwells Premier-sovrum – Campare har länge klagat över att storleken på det minsta tältsovrummet med längden 200 cm och bredden 60 cm, som fastställts av den officiella standarden DIN 112-02-01 AA, var alldeles för liten. Outwell uppfyllde normen för att hjälpa camparna att jämföra produkter, men menade också att det behövdes mer plats i sovrummet. Därför har företaget sedan länge använt sin Outwell Sleep Comfort-symbol för att informera om hur många campare som realistiskt kan sova bekvämt i ett innertält om man räknar med 70–80 cm per person.

Som en del av den pågående utvecklingen har Outwells avdelning för forskning och utveckling fortsatt att ta till vara på campares åsikter och uppfattningar inom detta område. Outwell satte 2016 en ny standard inom komfort och funktionalitet genom lanseringen av Master Bedroom i sina populära, uppblåsbara familjetältserier Smart Air Polyester och Air Comfort. Detta har nu förbättrats och expanderats till alla stora familjetältserier som Royal, Ambassador och Premier. Fråga efter relevant meddelande för att få ytterligare förklaring till detta.

• furniture