NYA ÉLAN-SERIEN FÖRBÄTTRAR ÄVEN DEN STORA FAMILJENS FRILUFTSUPPLEVELSE

Moderna färger med självlysande detaljer, snygg design och inspirerande innovationer är i fokus i den helt nya Élan-serien från det prisbelönta skandinaviska varumärket för familjecamping, Outwell. Familjetälten erbjuder en imponerande serie i praktiska storlekar och planlösningar för att förbättra även en stor familjs friluftsupplevelse.

Alla Élan-tält har Outtex 6000 HD-material – Outwells exklusiva präglade Taslon-polyester som genomgår en särskild process för att skapa ett canvasliknande tätvävt material som är extremt tåligt och motståndskraftigt jämfört med vanlig polyester som används i tält. Det behåller även sin form och sitt fantastiska utseende under hela livslängden.

Serien innehåller också det fantastiska nya rymliga Ambassador Master Bedroom, som förbättrar sovrumskomforten med hjälp av en värmereflekterande beläggning och Night Sky-taket, som båda hjälper till att skapa den perfekta stämningen för en god natts sömn. Ambassador Master Bedroom harskapats genom att öka standardlängden till 250 cm och anpassa formen på den bakre väggen för att öka ståhöjden, vilket ger mer utrymme för att röra sig och för möbler. Sovrummets kabelgenomföring gör det möjligt att använda elektriska apparater, till exempel belysning och surfplattor.De bakre nätpanelerna leder till den yttre ventilationen som är det nya bakre ventilationssystemet. Detta ger en mer strömlinjeformad profil med ett lättkontrollerat stort luftflödesområde.

Allrummet drar fördel av stora tonade fönster som minskar solens bländande strålar och ökar avskildheten samtidigt som man ändå behåller den fantastiska utsikten. Blixtlåsgardiner gör att avskildheten kan anpassas efter behov. Fönstren samverkar med det överlägsna ventilationssystemet för att hålla tältet ljust och luftigt. Yttertältet har det nya Easy Access-systemet där huvuddörrarna och nätpanelerna viks åt sidan och tältgolvet ligger slätt vid tröskeln för en säker och obehindrad ingång i tältet. Alla tält har Outwell Easy Pegging System som gör att det går snabbt att resa tältet säkert oavsett väder.

Serien består av fyra modeller. Wolf Lake 9É och Montana 6É har Outwells Power Air Tube-teknik medan robusta stålstänger håller upp Vermont 6É och Bear Lake 6É.

Stora familjer kommer att uppskatta utrymmet med den praktiska garderoben som Vermont 6É har. Eller Montana 6É med sitt ihoprullbara solskydd, som tas bort med blixtlås, under vilket man kan sitta eller leka.

Bear Lake 6É har även en skyddad framsida i form av en stor utökad uteplats. Den kan enkelt omvandlas till ett inneslutet allrum genom att köpa till ett soltak som fästs med blixtlås.

Större familjer kommer att älska det enorma Wolf Lake 9É som rymmer sju personer i Master Bedroom och ytterligare två personer i ett litet separat rum mitt emot det inre allrummet. Detta är också praktiskt till förvaring eller för en portabel toalett. Vermonts främre del kan knäppas av för enkel hantering vid packning, transport och förvaring.

Andra tillval för samtliga tält omfattar fleecematta, mysiga Inlayzzz-sovrumsmattor, underlag och dubbla takskydd, ett praktiskt tillval som skyddar tältet mot fågelspillning, trädsav och UV-skador.

De högupplösta bilderna som ska användas med detta pressmeddelande kan laddas ned från Dropbox med hjälp av följande länk http://bit.ly/2cpYS6A Gängse Oase Outdoors ApS-upphovsrätt gäller.

Rek. pris: Bear Lake 6É DKK 11.199,95; Montana 6É DKK 15.799,95; Vermont 6É DKK 13.499,95; Wolf Lake 9É DKK 18.999,95

Outwell är ett registrerat varumärke.

Outwell firade 20-årsjubileum 2015

Élans funktioner omfattar:

Outwell Power Air Tube System – Designat för att skapa en tältram som är lättare att hantera. Luftkanalerna blåses upp och töms separat med hjälp av ventiler som kan kommas åt utifrån. Stabiliteten förstärks genom den manuella placeringen av separata luftkanaler längs tältnocken mellan huvudkanalerna.

Aerodynamic Storm Protection – Tältets aerodynamiska utformning säkerställer en stabil resning. Vind testas mot Beaufortskalan till stormstyrka 10.

Outwell Wind Stabilizer System – detta ansluter yttertält, tältstång och stormlina för att skapa överlägsen styrka och stabilitet i kraftiga vindar. Vind testas mot Beaufortskalan till stormstyrka 10.

Dual Protector-möjlighet – Skyddar tältet och förlänger ena sidan för att skapa ett stort hoprullbart solskydd med blixtlås. Solskyddet kan placeras på valfri sida av tältet. Res med den silverbelagda sidan ytterst för att reflektera solens strålar eller omvänt för att hålla tältet varmare.

Outwell Easy Access System med nät – Huvuddörrar och motsvarande nätpaneler kan vikas åt sidan och golvet ligger plant mot marken för säker och enkel åtkomst.

Outwell Easy Pegging System – Detta är ett beprövat sätt att säkerställa att rätt tältpinnar används till rätt jobb. Enkelt men mycket effektivt; tre typer av tältpinnar används för att fästa speciella delar av tältet.

Självlysande stormlinor – Dessa är väl synliga för att förhindra snubblande. Förmonterade för enkel resning.

Outwell Sealed Ground System – Hela golvet är förseglat till yttertältet för att stänga ute vatten, drag och insekter.

Outwell Sleep Comfort-gradering – För att underlätta marknadsjämförelser talar vi om hur många personer ett Outwell-sovrum kan rymma enligt branschstandarden. Men vi anger också vår egen Outwell Sleep Comfort-gradering för att rekommendera antalet campare som tältet kan inhysa bekvämt.

Universellt innertält – Möjliggör blixtlåsförsedd ingång mellan två sovrum eller förvandling till ett stort sovrum. En sida kan också tas ned och rullas ihop för att öka boytan.

Night Sky-tak − Minskar ljusinsläpp i sovrummet för att säkerställa en god natts sömn.

Värmereflekterande beläggning − Detta hinder mot värmestrålning sätts fast på yttertältet ovanpå innertältet för att hjälpa till att reglera temperaturen och skapa den perfekta stämningen för en god natts sömn.

Tonade fönster − Specialbeläggning skyddar mot solens bländande strålar och ger avskildhet samtidigt som det ger en fantastisk utsikt.

Bakre ventilationssystem − Det senaste eleganta bakre ventilationssystemet för förbättrat luftflöde och enkel justering.

Outwell Ambassador-sovrum − Campare har länge klagat över att storleken på det minsta tältsovrummet med längden 200 cm och bredden 60 cm, som fastställts av den officiella standarden DIN 112-02-01 AA, var alldeles för liten. Medan Outwell uppfyllde normen för att hjälpa camparna att jämföra produkter, menade varumärket också att det behövdes mer plats i sovrummet. De har i många år låtit förstå, genom sin Outwell Sleep Comfort-symbol, att ett realistiskt antal campare som kan sova i ett innertält baseras på 70 cm–80 cm per person.

Som en del av den pågående utvecklingen har Outwells avdelning för forskning och utveckling fortsatt att ta till vara på campares åsikter och uppfattningar inom detta område. Outwell satte 2016 en ny standard inom komfort och funktionalitet genom lanseringen av Master Bedroom i sina populära, uppblåsbara familjetältserier Smart Air Polyester och Air Comfort. Detta har nu förbättrats och expanderats till alla stora familjetältserier som Royal, Ambassador och Premier. Fråga efter relevant meddelande för att få ytterligare förklaring till detta.