Björn Axén Tools Excellent Pro Hair Dryer

OBH Nordica samarbetar med Björn Axén för att ta fram stylingverktyg av högsta kvalitet under serien Björn Axén Tools by OBH Nordica. Framtagandet sker i nära samarbete med Björn Axéns stylister och frisörsalonger. I september kompletteras serien med en ny och högpresterande hårfön.

”Vi har väl alla önskat att kunna styla vårt hår såsom på frisörsalongen, nya fönen Excellent Pro är framtagen med en helt ny teknologi för att tillfredsställa även de mest kräsna frisörer” säger Anna Björnram, Nordic Product Manager Personal Care OBH Nordica.

Excellent Pro Hair Dryer
Den nya generationen av professionell hårfön är här. Excellent Pro har en BLDC-motor vilket ger hårfönen en avsevärt längre livslängd samt förkortar torktiden tack vare ett extremt högt lufttryck. En extra bonus är att fönen får en lägre vikt med denna typ av motor än en traditionell hårfön vilket naturligtvis är mycket uppskattat av frisörer. Två fönmunstycken, 6 och 9 mm samt ett volymmunstycke ger dig maximal valmöjlighet att styla ditt hår till önskat resultat. Cool-shot funktionen fixerar frisyren som du önskar. Dessutom har hårfönen en joniseringsfunktion som reducerar statisk elektricitet och gör att ditt hår blir extra glansigt och mjukt.

PRODUKT
5193 Excellent Pro Hair Dryer

SPECIFIKATIONER
• 2100 W Brushless DC motor (BLDC)
• Joniseringsfunktion för ett antistatiskt och glänsande resultat
• 3 värmeinställningar och 2 hastigheter samt cool-funktion
• Två fönmunstycken, 6 och 9 mm, och ett volymmunstycke ger maximal valmöjlighet
• 2,8 meter sladd för flexibel styling
• Löstagbart filter för enkel rengöring
• Rek pris 1499 kr

Presskontakt: Anna Björnram, Nordic Product Manager Personal Care. Telefon: 070-731 61 61, e-post: anna.bjornram@tefal.com För mer detaljerad information: obhnordica.se/produktserier/björnaxéntools

• Livsstil

• björn axén
  • obh nordica
  • hårfön
  • hair dryer
  • hårtork
  • björn axén tools
  • excellence pro

OBH Nordica tar fram hushållsprodukter med tilltalande design och smarta lösningar. Företaget har idag en marknadsledande position i Norden och omsätter 900 miljoner kronor, varav 420 miljoner kronor i Sverige. Antalet anställda uppgår till 150 personer.

Sedan 2015 ingår OBH Nordica i Groupe SEB, ett världsledande företag inom hushållsproduktsbranschen med över 26,000 anställda i 150 länder. Groupe SEB har sitt huvudkontor i Frankrike och har anor sedan 1857.

OBH Nordica har starka rötter i norden och började som två bolag: Danska OBH som grundades 1985 och Svenska Nordica som grundades 1959. År 2002 skedde sammanslagningen av OBH Nordica. Idag finns lokala kontor i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

För mer information, besök www.obhnordica.se