Infiny Juice – slow juicer

OBH Nordica lanserar den nya generationens juicepress med Infiny Juice slow juicer som ger släta och näringsrika juicer, fyllda med vitaminer och smak. Den effektiva pressteknologin utvinner maximalt av juicen och dess fördelar. Den långsamma rotationsskruven pressar försiktigt frukt, grönsaker och örter mot juicefiltret. Tack vare den speciella låghastigetstekniken bevaras mineraler, vitaminer och nyttiga enzymer bättre än med traditionella juicepressar och råsaftscentrifuger.

”Infiny juice är designad för att pryda sin plats i köket och underlätta en hälsosam livsstil. Med Infiny juice utvinner du mycket mer av frukten och grönsakerna som du vill pressa. Dessutom skiktar sig inte juicen till skillnad från traditionella råsaftcentrifuger!” säger Alexandre Dicaro, Product Manager Food Preparation, OBH Nordica.

PRODUKT
ZO255BS0 OBH Nordica Infiny Juice slow juicer
SPECIFIKATIONER
• 2 kannor (0,8 l juicekanna samt 0,8 l fruktköttsbehållare)
• Motor på 200 W
• 1 hastighet och backläge för optimalt resultat
• 1 filter i rostfritt stål
• Enkel att rengöra! Rengöringsborste ingår samt löstagbara delar tål maskindisk
• Rek pris 1999 kr

Presskontakt: För mer information och bilder kontakta Alexandre DiCaro, Product Manager Food Preparation. Telefon: 070-384 36 32, e-post: adicaro@tefal.com

• Livsstil

• juice
  • slow juicer
  • infiny juice
  • obh nordica

OBH Nordica tar fram hushållsprodukter med tilltalande design och smarta lösningar. Företaget har idag en marknadsledande position i Norden och omsätter 900 miljoner kronor, varav 420 miljoner kronor i Sverige. Antalet anställda uppgår till 150 personer.

Sedan 2015 ingår OBH Nordica i Groupe SEB, ett världsledande företag inom hushållsproduktsbranschen med över 26,000 anställda i 150 länder. Groupe SEB har sitt huvudkontor i Frankrike och har anor sedan 1857.

OBH Nordica har starka rötter i norden och började som två bolag: Danska OBH som grundades 1985 och Svenska Nordica som grundades 1959. År 2002 skedde sammanslagningen av OBH Nordica. Idag finns lokala kontor i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

För mer information, besök www.obhnordica.se