Tobias Abrahamsson blir ny affärsutvecklingschef hos OBOS Sverige

Tobias Abrahamsson blir ny affärsutvecklingschef hos OBOS Sverige

OBOS, en av Nordens största bostadsutvecklare tar ytterligare ett steg för att komma närmare sina kunder och etablerar en ny projektutvecklingsenhet för distrikt sydost. Som chef för det nya distriktet tillsätts Tobias Abrahamsson som närmast kommer från Skanska Sverige i rollen som affärsutvecklare.

”Vi verkar aktivt i hela Sverige och är måna om att finnas nära våra kunder. Med vårt nya distrikt kommer vi att ytterligare kunna intensifiera vårt engagemang som samhällsutvecklare i södra Sverige och vi är jätteglada att knyta Tobias Abrahamsson till oss. Tobias kommer att tillföra god kompetens och erfarenhet till vår organisation”, säger David Carlsson Operativ Chef för Projektutveckling i OBOS Sverige.

Tobias har de senaste sex åren haft en befattning inom Skanska Sverige som affärsutvecklare med fokus på bostadsutveckling och hållbarhetsfrågor. Där har han också haft en central roll i arbetet med att bygga upp projekt-utvecklingsverksamheten inom bostäder för sydöstra Sverige. Dessförinnan arbetade Tobias som projekt- och affärsutvecklare på OBOS Sveriges systerbolag Kärnhem.

Tobias kommer att rapportera till Operativ chef för OBOS Projekt-utvecklingsverksamhet David Carlsson och ingå i ledningsgruppen för projektutveckling samt i OBOS Sveriges hållbarhetsråd.

”Jag ser fram emot att delta i utvecklingen av OBOS satsning inom bostäder i Sverige och är glad att jag får fortsätta arbeta med hållbarhetsfrågor vilket jag brinner för. OBOS är ett av de ledande företagen i Sverige inom hållbar bostadsutveckling och dess fabrik i Vrigstad är ett föredöme för hur svenskt näringsliv bör jobba med integrationsfrågor för att skapa framgångsrika företag” säger Tobias Abrahamsson.

Tobias Abrahamsson tillträder som affärsutvecklingschef för OBOS Sverige den 13 mars i år.

För ytterligare information kontakta:

David Carlsson, Operativ Chef Projektutveckling OBOS Sverige
Tel. 070-625 74 92, e-post david.carlsson@obos.se

OBOS Sverige AB är en av Sveriges ledande bostadsutvecklare, med ca 1000 medarbetare och över 150 000 sålda bostäder sedan starten 1927. OBOS Sverige ingår i norska OBOS, en medlemsägd organisation med säte i Oslo. Under 2016 levererade OBOS 4500 bostäder i Norden