Bi-Pro är en svensk naturprodukt som håller vad den lovar!

Pussas med Kureras favoritläppbalsam

BI-PRO har valts ut av Kureras skönhetspanel till deras favorit. "Enkel och rakt på sak, utan krusiduller. Men produkten gör verkligen precis vad den lovar."

BI-PRO är en produkt som går att lita på, en universalsalva för alla typer av hudvård. Den vårdar och återfuktar läpparna, doften är neutral och bör passa de flesta. Den är perfekt inför vintersemestern och skyddar hud och läppar i alla väder. Lätt och smidig att ha med sig i fickan.

En naturlig universalsalva för alla torrisar
I sportlovstider, skidsemestrar, vackert vinterväder och kalla vindar i luften vill man vara ute men detta torkar tyvärr vår hud. Så självklart vill vi skydda våra läppar, hud och händer ♥ BI-PRO Salvan är baserad på bivaxets mjukgörande och skyddande verkan. Till detta tillkommer grankådans bakteriehämmande egenskaper och tallbarrsoljan ledande inverkan på huden.

Grankåda
Kåda har använts sedan antiken för sårvård och är än idag användbar vid torrsprickor, torra händer och torra fötter. Det som är fördelen med grankåda är att den innehåller antioxidanter. Dessa har en unika egenskaper genom att motverkar de fria radikalerna som finns i syret runt om oss. Syre är dock livsviktigt för allt liv men en del av det syre vi andas in bildar fria syreradikaler. Detta är en biprodukt som i stora mängder påverkar vår hälsa negativt så som förtidigt åldrande och nerbrytningen av våra celler.

Bivax
Bivax är en produkt som många är bekanta med. De små bina har stor kunskap om hur viktigt det är att skydda sig mot de olika väderförhållanden, mot olika mikroorganismer och bakterier. Våra fantastisk bin skapar ett vax som är antibakteriellt och skyddar mot bakterier, mögel och jästsvampar. Den även står emot de flesta väderförhållanden. Därför är det fördelaktigt att använda binas vax i produkter som salvor och läppbalsam.

Tallbarrsoljan
Oljan har en lenande och mjukgörande egenskap och den underlättar för bivax och kåda att gå in i huden och göra den mjuk och len.

Läs mer om Bi-Pro.

Läs om Kureras test.