Nya Original Silicea – den ultimata hårprodukten

Många människor i Skandinavien har ett tunt och flygigt hår och ofta försämras hårkvaliteten med åren. Flitig användning av olika färgpreparat, kemikalier, hårersättningar och hårflätor sliter dessutom på håret. Ett stort antal kvinnor har under många år löst problemet med tunt hår med hjälp av Original Silicea. Som bonus har dessa kvinnor, och fler och fler män, dessutom fått vackrare hy och starkare naglar.

Bättre formula med mineraler och biotin

Hår, hud och naglar består av bindväv som bland annat byggs upp av kisel som finns i högkoncentrerad finfördelad form i Original Silicea. Förutom kisel är annan näring också nödvändig. Nya Original Silicea innehåller därför utvalda och välkända näringsämnen för hår, hud och naglar i form av zink, mangan, selen och biotin. Selen och zink behövs för att behålla starka naglar och vacker hy. Biotin behövs för att hår och hud ska behålla sin naturliga fräschör. Mangan liksom selen och zink skyddar cellerna mot oxidativ stress orsakad av miljö, livsstil och kemikalier, vilket på sikt kan ha en negativ påverkan på både hår, hud och naglar.

-       För oss är det viktigt att lyssna på de som använder våra kosttillskott och om möjligt utveckla eller förbättra dessa för att attrahera ännu fler användare. Original Silicea innehåller hög koncentration av kisel och tillskottet av viktiga mineraler och biotin har ytterligare förbättrat produkten, säger Jessika Wejfalk, apotekare på Octean.

Original Silicea har funnits i Sverige i mer än 20 år och marknadsförs av egenvårdsföretaget Octean AB som är certifierat enligt branschföreningen Svensk Egenvårds ”System för säkra kosttillskott till konsument”. Tack vare sitt innehåll av högkoncentrerad kisel är Original Silicea en av de mest uppskattade produkterna och ett ledande varumärke inom hälsofackhandeln. Produkten finns att köpa även på apotek.

Octean AB är ett familjeägt och certifierat egenvårdsföretag som marknadsför och tillverkar, säljer licensierade produkter och egna varumärken. I produktportföljen finns både internationella och egna varumärken, som till exempel  Original Silicea, Silicea Mag-Tarm Gel, Glyc + Omega PLUS, BI-PRO Bi-Salva och Aktiv Serien. Läs mer på www.octean.se

Välkommen att kontakta oss på Octean

Hanna Magnusson, VD Octean AB , hanna.magnusson@octean.se 0702-032081

Jessika Wejfalk, Apotekare & Produktchef, Octean AB, jessika.wejfalk@octean.se 0739-075111