Octean med varumärket Aktiv Djurvård, tar ytterligare ett steg i sitt miljöarbete

All onödig plast tas bort på egna varumärken

I vår svenska kvalitetserie Aktiv Djurvård har all den onödiga plasten på detaljistförpackningarna helt tagits bort som ett led i Octean AB’s miljöpolicy och vi påbörjar därmed arbetet med att även se över sina övriga transportförpackningar och hur Octean kan minska plastanvändningen. Aktiv Djurvård säljs idag hos veterinärer, apotek, djursjukhus och utvalda zoobutiker och e-handel.

”Målsättningen är att minimera miljöpåverkan så gott det är möjligt och det känns helt naturligt att vi börjar med att ta bort krympfilmen på detaljistförpackningen som vi idag har för att transportera våra egentillverkade djurprodukter till våra kunder”, säger Hanna Magnusson, VD Octean AB.

Vad händer sen - är detta tillräckligt?

Nej självklart inte. På den kvalitetssäkrade och GMP godkända fabriken utanför Göteborg tillverkas Aktiv Djurvårds fodertillskott. Medvetna och hållbara livsstilsförbättrande produkter för hundar, katter och hästar. Produkterna har olika egenskaper och är alltid skapade med samma omtanke – Att dina djur ska må naturligt bra varje dag - och detta är ytterligare ett led mot ökad hållbarhet och naturlighet. Detta är förstås ett kontinuerligt pågående arbete för att minimera alla miljöpåverkan.

Octean AB är ett familjeägt egenvårdsföretag med fokus på medveten och hållbar hälsa. Företaget tillverkar, marknadsför och säljer kosttillskott, hudvårdsprodukter, fodertillskott och medicintekniska produkter. I produktportföljen finns både internationella och egna varumärken, som till exempel Original Silicea, Silicea Mag-Tarm®, GLYC®, Detoxner®, Saframyl®, Bi-PRO®, Aktiv-djurvård® och Iron vital®. Läs mer på octean.se.