Silicea Mag-Tarm nu även godkänd som effektiv behandlingsmetod vid IBS!

Silicea Mag-Tarm nu även godkänd som effektiv behandlingsmetod vid IBS!

Nya färska studier visar att Silicea Mag-Tarm hjälper vid IBS-symtom. Ett flertal randomiserade och kontrollerade studier med kiseldioxid har publicerats under åren. Silicea Mag-Tarm är redan godkänd behandlingsmetod vid akuta besvär som ont i magen, Illamående, kräkningar, gasbildning och diarré, samt för kroniska besvär som halsbränna, uppblåsthet, matsmältningsbesvär och magkramp. Silicea Mag-Tarm har nu blivit godkänd för ytterligare en mycket vanlig kronisk indikation – nämligen IBS.

Naturlig och skonsam behandlingmetod

Nya kliniska studier på patienter med IBS visar att Silicea Mag-Tarm hämmar ett protein – zonulin. Zonulin minskar tarmslemhinnans skyd- dande effekt mot retande ämnen, vilket kan vara en orsak till IBS. Mot bakgrund av dessa nya fakta representerar Silicea Mag-Tarm en ny viktig behandlingsmetod för att minska symtomen vid IBS. En annan klinisk studie som pågick under 6 veckor visade ett resultat på minst en halvering av mag-tarm symtomen under studiens gång.

Silicea Mag-Tarm fungerar som en svamp

Kiselgelen i Silicea Mag-Tarm fungerar som en svamp som helt enkelt suger upp främmande substanser. På grund av sin porösa struktur och fysikaliska bindningsförmåga idealisk för att suga upp gifter, virus och andra irriterande substanser i tarmen. Samtidigt återställer Silicea Mag-Tarm magens naturliga funktion och lägger sig som en skyddande hinna, lindrar smärtan och skyddar magslemhinnan. Silicea Mag-Tarm är en registrerad medicin-teknisk produkt. Den går inte in i blodet, verkar enbart i tarmarna och är därför lämplig för såväl barn, som ammande och gravida. Silicea Mag-Tarm är 100 % naturlig och kliniskt dokumenterad. Helt fri från konserveringsmedel och alkohol och innehåller enbart ytterst finfördelad kiseldioxid och vatten.

Produkten är också vegansk och godkänd av Djurens rätt.

Octean AB är ett familjeägt företag som marknadsför och säljer medicintekniska produkter, kosttillskott, hudvårdsprodukter och produkter för djur till egenvårdsmarknaden i Sverige. I produktportföljen finns såväl internationella inlicensierade varumärken som egna varumärken. Våra produkter marknadsförs via hälsofackhandel, apotek, zoofackhandel, veterinärer och internet.

Vår filosofi är enkel – kunden skall alltid känna sig säker på att våra produkter och produktinformation bygger på lång erfarenhet och klinisk dokumentation. Vi på Octean representerar nästan 40 års erfarenhet från läkemedelsindustri och egenvård. På företaget jobbar både auktoriserad hälsorådgivare och apotekare för att kunna erbjuda kvalificerad rådgivning. Verksamhetens strategi är att arbeta långsiktigt med ett fåtal väldokumenterade produkter för att kunna ge konsumenten trygghet och säkerhet.

Octean är medlem i Svensk Egenvård, en organisation som verkar för en seriös utveckling av egenvårdsbranschen. Octean är certifierat enligt ”System för säkra kosttillskott till konsument”, vilket innebär en kvalitetsstämpel på företaget och trygghet för både återförsäljare och konsument. Läs mer på www.octean.se. Läs mer på www.octean.se