Display och tangentbord i kombination - för tuff miljö och med bra funktionalitet

Vår kund Airwatergreen utvecklar, tillverkar och säljer produkter för luftavfuktning. När de skulle ta fram en ny typ av avfuktare hörde de, efter rekommendationer, av sig till oss på OEM Electronics.

Vi fick i uppgift att ta fram ett tangentbord tillsammans med en monokrom display, som skulle sitta på deras nya FLEX-avfuktare. Airwatergreen hade flera krav; produkterna skulle klara en tuff miljö och vara av bra funktionalitet. Dessutom skulle kundens egna logotype finnas med på tangentbordet och det skulle ha tryckknappsfunktioner.

”Val av färger och funktioner har skett i ett snabbt och förtroendeingivande tempo. Och vi har fått ett väldigt bra bemötande från er”, säger Jonas Högström, Production & After Sales Manager, på Airwatergreen.

Tangentbordet anpassades efter kundens önskemål och har två utskärningar som gör att övriga komponenter på produkten lätt kan monteras.

”Vi kommer med hög sannolikhet köpa produkter från er igen”, avslutar Jonas.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig hitta rätt display? Kontakta produktansvarig Anton Fagerström, anton.fagerstrom@oemelectronics.se, 075-242 45 12. Kontakta produktansvarig Anton Segerson, anton.segerson@oemelectronics.se, 075-242 45 37 om du vill veta mer om lösningar för tangentbord.