Champagne Palmer Blanc de Noirs - matvänlig och elegant gjord på endast blå druvor

Champagne Palmer Blanc de Noirs finns nu i Systembolagets beställningssortiment. Palmer Blanc de Noirs görs på 100% blå druvor, vilket sägs vara den kommande trenden inom champagne. Blandningen av 50% pinot noirs och 50% pinot meunier ger champagnen en extra smakrikhet och komplexitet, vilket gör att den passar utmärkt till mat. Champagnen har dock fortfarande den eleganta stil som är utmärkande för Champagne Palmer & Co. Palmer Blanc de Noirs säljs nu i en elegant svart presentförpackning.

Smak
Delikat och härlig frukt med inslag av grape, aprikos och krusbär. Fin brödighet med en lätt rostad ton.

Passar till
Aperitif, lättare kalvrätter, fisk och skaldjur.

Tillverkning och lagring
Druvorna kommer från de bästa lägena i Champagne; Montagne de Reims, Côte de bars och Vallée de la Marne. Vinet har legat på sin jästfällning i tre år med upp till 35% reservvin från tidigare årgångar.

Palmer Blanc de Noirs
Pris:
349 kr Nr: 75799 Alkohol: 12%
Druvor: 50% Pinot Noir och 50% Pinot Meunier Ursprung: Champagne, Frankrike Producent: Champagne Palmer & Co
Sortiment: Beställningssortimentet - beställ HÄR

Champagne Palmer Blanc de Noirs - BESTÄLL här