Guld till Le Volte!

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2011 13:05 CET

Systembolagets allra godaste och mest prisvärda viner röstas årligen fram av vinmagasinet Allt om vin. Årets Vin(n)are utses av vinskribenter som är medlemmar i Sveriges Vinskribenters Förening. Vi är mycket stolta över utmärkelsen!

GULD DIPLOM TILL LE VOLTE 2009 - ÅRETS RÖDA VIN(N)ARE

Le Volte 2009 (Tenuta dell’Ornellaia) utsågs till Årets röda vin(n)nare 2011. "Vinet som får både maten och mottagaren av slå volter av välbehag. Systemets mest prisvärda finvin just nu!" / DN.se 4 december 2011

Ett fylligt vin med nyanserad och fruktig smak med väl integrerad rostad fatkaraktär, inslag av mörka körsbär, svarta vinbär, plommon, mörk choklad och färska örter. Ett vin med stort användningsområde, alltifrån antipasto och pasta till kötträtter av lamm, nöt och vilt. Le Volte bör drickas ungt men kan sparas fem år.

Le Volte 2009, 750 ml, artikelnummer 32472, 159 kr

Oenoforos AB

Oenoforos är Sveriges mest dynamiska och innovativa företag inom vinbranschen. Vårt motto lyder ”väl valda viner” – vi har alltid prisvärdheten som ledstjärna i vårt arbete med kvalitetsvin till bästa pris. Vi importerar, marknadsför och distribuerar förstklassiga viner och har ett stort och brett urval av pris- och kvalitetsmässigt fina viner från hela världen.

Carovin AB

Carovin är en vin- och spritimportör av högkvalitativa produkter i mellan- och högprissegmentet. Vi importerar vin från de flesta vinproducerande länderna i världen och väljer ut de bästa producenterna från varje vinregion. I vår portfölj hittar man spännande och unika produkter som är valda med omsorg. Vi levererar till Systembolaget och de bästa restaurangerna i Sverige. Carovin är verksamt på marknaden sedan 1995 och har etablerat sig som en kvalitetsleverantör.