Ljuvlig Provencerosé på magnum i ny årgång - La Vie en Rosé 2017

Från Château Roubine, i Côtes de Provence, kommer La Vie en Rosé 2017 – ”Livet i rosa toner”. Ett kvalitetsvin i den karaktäristiska blekt rosa Provencefärgen, som i dagarna släpps i sin nya årgång 2017.

La Vie en Rosé har lätta toner av vita blommor, röda bär som jordgubb och hallon med ett torrt och rent avslut. Den vackra magnumflaskan, med sina vita rosor som slingrar sig runt flaskan, skapar känsla av elegans. Vinet produceras under ekologiska principer men är inte certifierat.

Château Roubine ligger i Côtes de Provence och är en av de klassiska vinegendomarna i Provence. De tillhör den lilla skaran om 18 egendomar som har "cru classé". Vinet görs av 50% Grenache, 40% Cinsault och 10% Syrah från utvalda vingårdar. Druvorna skördas på natten och ligger extra lång tid under skaljäsning för att ge vinet en rund fin struktur. Vinet lagras 100% i ståltank för att bevara den lätta, friska och mjukt fruktiga karaktären.

La Vie en Rosé ska serveras väl kylt, vid 10-11°C. Vinet passar perfekt som sällskapsdryck, till kallskuret, sallader, primörer och ljusa kötträtter.

La Vie en Rosé 2017
259 kr. Magnum 1500 ml. Nr 75731. Beställningssortiment

Till produktblad på Carovin
Till Systembolaget
Till Château Roubines hemsida

Château Roubine tar gärna emot besökare till vingården.