​Oenoforos Group stärker sin position med nischföretaget Vintedge

Sedan 2018 ingår nischföretaget Vintedge i Oenoforos Group. Vintedge fokuserar på exklusiva och handplockade viner och har många välrenommerade producenter i sin portfölj. Bakom Vintedge står Sebastian Braun, med lång bakgrund som inköpare på Systembolaget, tillsammans med Takis Soldatos, grundare av Oenoforos Group. Genom Vintedge breddar och stärker Oenoforos Group sitt erbjudande på svenska marknaden. VD för Vintedge är Sebastian Braun.

- Det är fantastiskt att kunna erbjuda våra kunder Vintedge exklusiva sortiment med viner från några av världens mest intressanta vinproducenter, säger Henrik Munktelius, Sales Manager på Oenoforos Group.

Producenter som representeras av Vintedge finns med i Oenoforos Group erbjudande gentemot både restauranger och Systembolaget.

Vintedge representerar följande producenter:

Fler spännande producenter som är på gång in i Vintedge portfölj är Domaine Francois Raquillet (Mercurey, Bourgogne), Radio Coteau (Sebastopol, US), Kunin Wines (Santa Barbara), Rudinski (Fruska Gora, Serbien) samt Domaine Ligas (Makedonien, Grekland).

För mer information, kontakta:
Sebastian Braun, VD, Vintedge
sebastian.braun@vintedge.se, 076-8931103

Henrik Munktelius, Sales Manager, Oenoforos Group
henrik.munktelius@oenoforos.se, 070-8931106

Lisa Lind, Presskontakt, Oenoforos Group
lisa.lind@oenoforos.se, 070-6660421

Oenoforos Group

Oenoforos Group består av Oenoforos, som utvecklar egna varumärken, importören Carovin, Vini Buoni, importör av kvalitetsviner, Vintedge, med fokus på handplockade exklusiva viner, Nordic Sea Winery, det egna vineriet i Simrishamn samt medlemsklubben Senses Wineclub