Stor lansering på Systembolaget - australiensiska Cacadu Ridge Semillon Sauvignon Blanc

Den årliga fågelräkningen i Sverige avslutades sista helgen i januari och förhoppningen att se en udda fågel införlivades. Den långväga australiensiska Cacaduan sågs nämligen landa i de svenska trädgårdarna. Eller? Nej, det stämmer inte men den ”landar” 1 mars på Systembolaget i form av vita vinet Cacadu Ridge Semillon Sauvignon Blanc.

Cacadu Ridge Semillon Sauvignon Blanc blir ett välkommet tillskott på Systembolaget där vinet kommer att finnas i majoriteten av butikerna. Vinet är ett torrt vitt vin i klassisk Bordeauxstil med en aromatisk och distinkt smak. Vinet har inslag av citrus, lime och mineral men också en väl integrerad rostad fatkaraktär.

Cacadu Ridge Semillon Sauvignon Blanc passar fint att dricka som det är men också till klassisk svensk sommarmat med sallad, fisk, kyckling och ljust kött.

Cacadu Ridge Semillon Sauvignon Blanc är det första vinet på box från varumärket Cacadu Ridge. Sedan tidigare finns även ekologiska Cacadu Ridge Bin 14 Cabernet Sauvignon Shiraz (70 kr, nr 2010) och Cacadu Ridge Semillon Chardonnay (65 kr, nr 2060).

Cacadu Ridge Semillon Sauvignon Blanc 2016
Pris: 203 kr
Volym: 3 liter
Artikelnummer: nr 2080
Druvsorter: Semillon och sauvignon blanc
Alkohol: 13 %
Ursprung: Sydöstra Australien
Producent: Salena Estate
Sortiment: Ordinarie sortiment, i majoriteten av Systembolagets butiker (412 av 431)
Lansering: 1 mars 2017

Lisa Lind, Public Relations Manager på Oenoforosgruppen, lisa.lind@oenoforos.se.