Offerta hoppas göra tjänstemarknaden transparent och enkel för konsumenter och företag.

Offerta gör omdömen till framgångsvaluta för Sveriges tjänsteföretag

För produkter har det länge funnits kundomdömen och köprecensioner. Offerta hoppas göra tjänstemarknaden lika transparent och enkel för konsumenter och företag. Goda referenser är den viktigaste faktorn när köpare ska välja tjänsteföretag. Med över 25 000 validerade omdömen är marknadsplatsen idag branschledande.

Att omdömen online blir allt viktigare har nog få missat. Möjligheten att få ta del av andras recensioner innan köp är en hörnsten i tjänsteförmedlaren Offertas verksamhet. Företagets egna undersökning visar att just omdömen är det enskilt viktigaste vid tjänsteköp. Priset var i samma undersökning en långt mindre viktig faktor.

"Vi ser att den enskilt mest avgörande faktorn när vi konsumenter väljer vilket tjänsteföretag vi vill anlita är just goda referenser och omdömen. Omdömen är kanske ännu viktigare vid just köp av tjänster eftersom det ofta handlar om stora belopp och stora förändringar i ens eget hem. Att känna förtroende för den man släpper in i sitt hem blir viktigare än mycket annat", säger Jens Nilsson, vd och grundare Offerta.

På sajten finns enbart validerade omdömen, d.v.s. att man kan bara lämna ett omdöme om man gjort en förfrågan och varit i kontakt med företaget via plattformen. Som konsument är det svårt att veta vilka plattformar som använder sig av validerade omdömen, men det är bra att vara medveten om att det är en stor skillnad mot de sajter där vem som helst, hur som helst kan lämna omdömen om ett företag.

På Offerta.se finns idag 27 162 validerade omdömen, flest i branschen. Snittbetyget för de registrerade företagen på sajten är 4,5 av 5, och en anledning till det höga snittet är just att omdömen gör marknadsplatsen självsanerande, där endast de som gör ett bra jobb och får bra omdömen växer och blir framgångsrika på plattformen.

Offerta hoppas att det faktum att alla som varit i kontakt med ett företag har rätt att lämna ett omdöme om det företaget i slutändan resulterar i konsumentmakt. Då kundomdömen har stor betydelse i valet av tjänsteföretag blir det en transparent marknadsplats där både utförarna och konsumenter blir vinnare

Offerta är Sveriges största marknadsplats för säljare och köpare av tjänster. Vi förmedlar kontakt mellan tjänsteföretag och personer som behöver hjälp i hemmet, på kontoret eller i sin bostadsrättsförening. Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@offerta.se eller på 010 - 33 020 11. www.offerta.se