LKAB och Office förstärker samarbetet

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2017 09:42 CEST

LKAB har valt Office som leverantör av skrivartjänster och konferensrumsteknik. Office får uppdraget att leverera skrivare, drift- och supporttjänster för skrivarapplikationer, on-site service och livscykelhantering för LKAB:s skrivare och konferensrum. Leveransen kommer att ske på ett antal orter både i Sverige och i övriga världen där LKAB har verksamhet. Avtalet sträcker sig i fem år.

Orter som berörs är främst Luleå, Gällivare, Kiruna, Svappavara och Stockholm. Utöver detta finns möjlighet för LKAB att välja till ytterligare fem orter i England.

Utskrift och konferensteknik som tjänst

• Toshiba A4/A3 och OKI A4 kopiatorer på flera orter i Sverige
  • Programvara för utskrift
  • Office Support och förebyggande underhåll genom löpande ronderingar
  • Option på kopiatorer på flera orter i England i samarbete med Toshiba

”Vi är glada över att ha förtjänat att få teckna avtal med LKAB. Vårt team på plats är en stor anledning till fortsatt förtroende i ytterligare fem år. LKAB är sedan flera år en av Office viktigaste kunder och det nya avtalet stärker vårt samarbete ytterligare” – Jan-Erik Magnström, VD Office i Norrbotten Sverige.

För mer information:

Jan-Erik Magnström, VD Office i Norrbotten AB

070-594 43 58, jan-erik.magnstrom@office.se

Roger Määttä, VD Office i Kiruna AB

070-601 06 66, roger.maatta@office.se

Fakta om LKAB:

Luossavaara-Kiirunavaara AB (publ) förkortas LKAB och är en internationell högteknologisk mineralkoncern, världsledande producent av förädlade järnmalms-produkter för ståltillverkning och en växande leverantör av mineralprodukter till andra industribranscher. Huvuddelen av järnmalmsprodukterna säljs till europeiska stålverk. Andra viktiga marknader är Mellanöstern, Nordafrika och Asien. Försäljningen av industrimineraler sker främst i Europa och till växande marknader i Asien och USA. www.lkab.com/sv

Fakta om Office Sverige AB

Office jobbar med support och försäljning av IT och tekniklösningar. Office finns på 20 orter i Sverige. Office erbjudande innefattar Dokument, Enheter & Appar, Moln & Drift, Möten och Telefonilösningar. Idag finns möjlighet för alla bolag, stora som små, att få en vardag med mobila och effektiva arbetsredskap. Office tror på, och vill bidra till utvecklingen av lokala bolag. Office i Sverige har idag 110 anställda och omsätter ca 200 Mkr. www.office.se

Kommentarer (0)