Ett generationsskifte är på gång inom Ohlssons Tyger!

Nu ska tredje generationen driva vidare tygkedjan. Efter 26 år lämnar Torbjörn Olsson över till sonen Hampus Olsson.
”Jag har successivt fått växa in i den här rollen. Nu känner jag mig redo och ser fram emot att utveckla våra tygaffärer. Vi ska fortsätta växa”, säger Hampus Olsson.

Ohlssons Tyger grundades 1971 i Umeå och har idag 19 tygaffärer. I sortimentet finns inredningstyger, klädtyger, sybehör, färdigsydda produkter som kuddfodral, gardinlängder m.m. Företaget har växt fort de senaste åren och har på nio år dubblerat omsättningen till 140 miljoner kronor.

Hampus Olsson är 33 år och bor i Umeå med sin familj, fru och tre söner. Han började jobba extra på lagret efter skolan i tonåren. Först efter avslutade universitetsstudier började Hampus på allvar sin inskolning i företaget. Han har hunnit med det mesta genom åren; städning av huvudkontor, butiksjobb, lagerjobb, styrelsemedlem, inköpschef m.m.
”Det känns tryggt att lämna över till Hampus. Går nu själv in i en annan roll som arbetande styrelseordförande med särskilt ansvar för utveckling och etablering”, säger Torbjörn Olsson.

Ohlssons Tygers ambition är att öppna 2-3 nya tygaffärer per år de kommande fem åren.
”Nu är det dags för Västkusten”, säger Hampus Olsson, Ohlssons Tygers nya VD.

Kontaktuppgifter:
Hampus Olsson, 070 608 23 38, hampus.olsson@ohlssonstyger.se
Torbjörn Olsson, 070 657 31 89, torbjorn.olsson@ohlssonstyger.se

• inredning
  • textilier
  • detaljhandel
  • handel
  • familjeföretag
  • generationsskifte
  • företag

• Umeå

Ohlssons Tyger och Stuvar AB
Huvudkontor: Umeå.
Omsättning: 140 miljoner.
Antal butiker: 19 inkl webbshop.
Antal medarbetare: ca 200.

Hemsida: www.ohlssonstyger.se