Nytt helhetsavtal med Haldex AB

Nyhet   •   Apr 23, 2019 11:52 CEST

Ohlssons AB och Haldex AB i nytt helhetsavtal gällande miljö- och avfallshantering

Ohlssons har nyligen blivit utvalda att ta ett helhetsansvar för miljöarbetet på Haldex AB i Landskrona.

Det står 15 röda Ohlssons-containrar på området där rester från verksamheten, främst metaller, slängs varje dag. Haldex har även valt att ha två komprimatorer, en för brännbart avfall och en för wellpapp. Utöver underhåll, hämtning och återvinning av det avfall som slängs, tar vi hand om företagets farliga avfall samt sopningen på gården. Avtalet kickades igång den första april och vi är glada över att de har valt oss som partner. Vi på Ohlssons tycker att det är extra roligt eftersom Haldex huvudkontor ligger i Landskrona, bara några hundra meter från vårt eget huvudkontor.

Haldex utvecklar och säljer broms- och säkerhetslösningar för tunga fordon. Företaget har sitt huvudkontor i Landskrona och har även kontor i 18 olika länder runtom i världen. Här kan du läsa mer om Haldex: http://corporate.haldex.com/sv

Tack till alla inblandade för ett bra jobb!

Kommentarer (0)

Kommentera