Hållbarhet i fokus när Ohlssons och Pressretur ingår nytt, stort avtal

Pressmeddelande   •   Jul 12, 2019 15:09 CEST

Christer Ohlsson, VD Ohlssons AB och Anders Boo, VD Pressretur AB

Ohlssons AB har i dagarna skrivit ett stort avtal som avser tidningsinsamling för Pressretur AB.

Avtalet omfattar insamling, lagring och sortering av ca 70 000 ton papper per år i Smålands, Hallands, Kronobergs, Jönköpings och Stockholms län.

- Jag känner mig stolt och hedrad över att vi har vunnit de här uppdragen. Organisationen ser med förväntan fram emot att ta sig an utmaningen, säger Christer Ohlsson, VD på Ohlssons.

Starten kommer att ske den 1 april 2020 och bygger på ett långsiktigt samarbete. Pressretur och Ohlssons delar visionen om ett hållbart samhälle med korrekt miljö - och avfallshantering. Det nya avtalet är ännu ett steg i rätt riktning mot en mer hållbar framtid.

Om Ohlssons AB

Ohlssons AB är ett av södra Sveriges mest snabbväxande företag inom miljö- och avfallshantering, spol- och rörteknik, entreprenad och transport. Koncernen har en omsättning på drygt 800 miljoner och mer än 500 anställda.

Om Pressretur AB

Pressretur AB ägs av Holmen, SCA och Stora Enso. Den icke vinstdrivande verksamheten finansieras av pappersproducenterna och är ett samarbete för återvinning som bestämmer hur returpapper ska återvinnas på ett miljöriktigt sätt.

Ohlssons AB erbjuder tjänster och helhetslösningar inom miljö- och avfallshantering, spol- och rörteknik, entreprenad och transport. Koncernen har över 500 medarbetare och en omsättning på drygt 800 miljoner. Med verksamhet i hela Sverige tar vi oss an nya utmaningar, alltid med miljön i förarsätet. Läs mer på www.ohlssons.se

Kommentarer (0)

Kommentera