Pressmeddelande -

Sverige först ut för Oji drinks: Ny funktionell och hållbar fruktdryck med hälsofördelar

Den stora trenden för framtidens mat- och dryckesmarknad är hållbara och funktionella livsmedel. Det här har Oji drinks tagit fasta på. Sverige blir den första marknaden i världen när dryckerna nu lanseras.

Oji drinks är gjord av Fairtrade-märkt frukt och koffein från gröna kaffebönor. Dryckerna finns i fyra smaker som alla ger olika hälsofördelar.

Blåbär & Äpple innehåller extra mycket antioxidanter. Ananas & Äpple är en bra källa till fibrer. Banan & Mango är extra rik på magnesium mot bland annat trötthet. Päron & Acerola är bra för immunsystemet med extra mycket C-vitamin.

- Det här är en helt ny produkt som inte kan jämföras med något annat på den svenska marknaden idag. Eftersom vi vet att svenskar är både hälsomedvetna och tycker om hållbara produkter har vi valt Sverige som första land att lansera Oji drinks i, säger Josefine Lundh som är försäljnings- och marknadsansvarig på Oji.

Hållbarhet som affärsidé
Oji är ett nystartat företag som drivs från Göteborg. I framtidsplanerna ingår lansering i fler länder. Affärsidén är produkter som tillverkas och konsumeras på ett hållbart sätt utan negativ miljöpåverkan. Oji använder därför Fairtrade-märkt frukt, distributionen ut till kunder sker med cykel och elfordon. Oji klimatkompenserar också för alla led i produktionskedjan.

Distribution och försäljningsställen
Oji Drinks distribueras av Valora Trade och kommer till en början att finnas hos utvalda återförsäljare i storstadsområdena. Det går även att köpa Oji Drinks via webben www.ojidrinks.com/sv/oji-circle.

Vill du testa Oji drinks?

Vill du ha varuprover, pressbilder eller mer information kontakta Sandra Samuelson på Oji drinks. Telefon 0762-73 48 41 eller mail sandra@ojidrinks.com.

• josefine lundh
  • sandra samuelson
  • fruktdryck
  • funktionell