Magnus Kamryd blir ny VD på OKQ8 Scandinavia

Magnus Kamryd har utsetts till ny CEO och VD på OKQ8 Scandinavia. Han tillträder den 1 januari 2018 och efterträder Steffen Pedersen som efter många framgångsrika år inom bolaget går i pension till årsskiftet.

- Från styrelsens sida är vi mycket nöjda med rekryteringen av Magnus Kamryd. Han har rätt bakgrund och erfarenhet för att driva vår affär framåt och möta våra framtida utmaningar, säger Göran Lindblå, styrelseordförande OKQ8 Scandinavia. Vi vill även passa på att tacka Steffen Pedersen för en riktigt fin insats med att utveckla vårt skandinaviska bolag.

VD och CEO på OKQ8 Scandinavia innebär ansvar för både den danska och svenska marknaden.

- Jag ser fram emot uppdraget som VD och CEO på OKQ8 Scandinavia. Hela branschen befinner sig i en spännande tid där fler drivmedel introduceras på marknaden samtidigt som behovet av nya mobilitetstjänster efterfrågas. Det blir en utmaning med många intressanta möjligheter, säger Magnus Kamryd.

Magnus Kamryd har en bred och gedigen erfarenhet inom detaljhandels- och drivmedelsbranschen. Han kommer senast från uppdraget som VD och grundare på Trimb Healthcare. Dessförinnan har han bland annat varit VP Meda OTC, VD på Antula Healthcare, Sverigechef på Unilever, VD 7-Eleven samt direktör på Shell Retail. Magnus Kamryd är 48 år gammal och är civilekonom från Stockholms Universitet.

För frågor vänligen kontakta:

Alexandra William-Olsson, Kommunikationschef, +46 70 16 81 927 Alexandra.william- olsson@okq8.se

OKQ8 Scandinavia - Möjliggörare för människor i rörelse

På våra stationer finns produkter och tjänster som underlättar för människor i rörelse. Förutom drivmedel tillhandahåller vi marknadens bästa service, tillgänglighet samt ett generöst sortiment av bilprodukter, dagligvaror, vällagad fräsch mat och ekologiskt kaffe.

OKQ8 Scandinavia består av OK-Q8 AB i Sverige och Q8 A/S i Danmark och är en av Skandinaviens största drivmedelsbolag med ca 1000 stationer anpassade för såväl personbil som tung trafik. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet för såväl personbil som tung trafik. Många av våra 350 bemannade drivmedelsstationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och bilverkstäder. Vi har också produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart, verkstäder och cykel. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.

OKQ8 Scandinavia arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Vår svenska verksamhet har utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands sex gånger. Som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 Scandinavia aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se.