Nu lanseras OKQ8 GoEasy på Tanka-stationerna

Nu lanseras OKQ8 GoEasy på Tanka-stationerna

OKQ8:s nya förbättrade bensin och diesel, OKQ8 GoEasy, innehåller vårdande egenskaper och lanseras nu på alla Tankas stationer runt om i Sverige. Det var tidigare i år som OKQ8 lanserade sitt nya drivmedelskoncept som ett led i att erbjuda sina kunder ett skonsamt alternativ för både motor och miljö.

OKQ8 GoEasys vårdande egenskaper gör att motorn fungerar bättre och håller längre. Tillsatserna är rengörande och smörjande för motorn samt motverkar att avlagringar fastnar i systemet, vilket gör att bränsleförbrukningen hålls nere. De vårdande och skyddande tillsatserna har även en hög andel förnybara ingredienser vilket gör att utsläppen av växthusgaser blir så låga som möjligt.

– För oss är hållbarhet a och o, och vi är mycket stolta över vårt nya drivmedelserbjudande med sina skonsamma egenskaper. Målet med dessa drivmedel har varit att ta fram något som verkligen vårdar och tar hand om bilens motor. Effekten blir en mer effektiv bränsleförbrukning. Därför känns det mycket bra att vi kan erbjuda de förbättrade produkterna också till Tankas kunder, säger Erik Stenströmer Moglia, Fuel Manager på OKQ8 Scandinavia.

OKQ8 och Tanka har samarbetat sedan år 2000 och utgör tillsammans det största nätverket i Sverige med sina 698 stationer. Samarbetet innebär ett kortsamarbete samt att OKQ8 levererar drivmedel till Tankas stationer.

Från och med oktober 2018 finns OKQ8 GoEasy med diesel, bensin 95 och bensin 98 Extra tillgängligt på alla Tankas stationer runt om i Sverige.

- Vi vill hela tiden ligga i framkant och erbjuda våra kunder det bästa för att hålla sina bilar i gott skick. För oss är det också viktigt att ta miljöansvar inom alla områden och därför är vi glada att vi nu kan erbjuda OKQ8 GoEasy på alla våra 163 stationer runt om i Sverige, säger Lars Blomgren, VD på Tanka.

Faktaruta: Så fungerar det!

OKQ8 GoEasy innehåller additiv, en blandning av specifika ämnen som tillsätts till drivmedlen för att ge avsedd effekt. Additiven anpassas och optimeras efter dieselns respektive bensinens särskilda egenskaper. Tillsatserna i OKQ8 GoEasy är smörjande och rengörande och innehåller korrosionsskyddande metallpassivatorer och antioxidanter som är skonsamma för motorn. De vårdar motorn genom att hålla bränslefilter, injektorer, tank och ledningar samt förbränningsrum i gott skick. Egenskaperna och effekten av OKQ8 GoEasy har testats genom motortester, både i forskningslaboratorium och i verklig trafik, där bränsleekonomi och motoreffekt uppmätts med goda resultat.

Möjliggörare för människor i rörelse

På våra stationer finns produkter och tjänster som underlättar för människor i rörelse. Förutom drivmedel tillhandahåller vi god service, tillgänglighet samt ett generöst sortiment av bilprodukter, dagligvaror, vällagad fräsch mat och ekologiskt kaffe.

OKQ8 Scandinavia består av OK-Q8 AB i Sverige och Q8 A/S i Danmark och är en av Skandinaviens största drivmedelsbolag med ca 1000 stationer anpassade för såväl personbil som tung trafik. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet för såväl personbil som tung trafik. Många av våra 350 bemannade drivmedelsstationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och bilverkstäder. Vi har också produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart, verkstäder och cykel. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.

OKQ8 Scandinavia arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Vår svenska verksamhet har utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands sex gånger. Som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 Scandinavia aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se.