OKQ8 förvärvar iWASH AB och växer inom biltvätt

OKQ8 förvärvar iWASH AB och växer inom biltvätt

OKQ8 fortsätter att utveckla sitt kunderbjudande inom biltvätt, nu senast genom uppköpet av företaget iWASH AB. Förvärvet innebär bland annat att OKQ8 tar över ägarskapet av iWASHs redan etablerade biltvättar i Eskilstuna och Norrköping och att OKQ8:s medlemmar och kunder därmed får tillgång till två nya och toppmoderna biltvättsanläggningar.

– Förvärvet av iWASH stärker vår marknadsledande position, med det bredaste kunderbjudandet inom biltvätt över hela Sverige. Genom iWASH får våra medlemmar och kunder det bästa inom automatiserade tvättgator, med tillgängliga och hållbara biltvättkoncept, anpassade efter deras behov, säger Gustaf Frieberg, Business Unit Manager Carwash på OKQ8 Scandinavia.

Genom förvärvet av iWASH AB tar OKQ8 över hela konceptet iWASH inklusive företagets två befintliga tvättgator i Eskilstuna och Norrköping. Dessa har båda en kapacitet på 80 bilar per timme och genomför 80 000-100 000 tvättar per år och anläggning vilket är ledande i Skandinavien. iWASH har redan i dag ett starkt kunderbjudande med en väl upparbetad abonnemangsstruktur för både privatpersoner och företag som OKQ8:s medlemmar och kunder från och med nu också kan ta del av.

iWASH bygger på en appbaserad betallösning, med möjlighet för kunderna köpa abonnemang på biltvätt på månadsbasis eller årsbasis. Genom förvärvet får OKQ8 en stark tillökning till ett redan befintligt tvätterbjudande, samt tillgång till en lösning med abonnemang och betalning via app.

Fördelarna med iWASH:

Miljövänligt Svanenmärkt kem

Hög återvinningsgrad av vatten (ca 90% av vattnet återvinns)

Kunder med abonnemang kan åka direkt in i tvätten

Snabbt och smidigt med hög kvalitet på tvättresultatet

Skonsam mot lacken med mjukborstar

Miljövänligt med minimal användning av kemikalier

Enkel och lättanvänd mobilapp

Tvättkort som ger en bra överblick över abonnemanget

Hög servicenivå med personal på plats under öppettiderna

För ytterligare information, kontakta gärna:

Karin Hellgren, Head of Communication, OKQ8 Scandinavia

Tel: 073-068 40 04, e-post: karin.hellgren@okq8.se

OKQ8 Scandinavia – Hållbar möjliggörare för människor i rörelse

OKQ8 Scandinavia har verksamhet i Sverige och Danmark och är ett av Skandinaviens största drivmedelsbolag. Vi är en engagerad, kundorienterad och hållbarhetsfokuserad organisation med cirka 5 000 medarbetare. Vi arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimat- och miljövänliga drivmedel och produkter, att minska ojämlikhet och att bidra till hållbara städer och samhällen. Med cirka 1 000 servicestationer, vår egen bank och ett av marknadens starkaste företagserbjudanden vill vi vara en hållbar möjliggörare för människor i rörelse – nu och i framtiden. Läs gärna mer på okq8.se.

OKQ8 Scandinavia – Hållbar möjliggörare för människor i rörelse