OKQ8 och MECA utvecklar nytt verkstadskoncept

Nu fördjupar OKQ8 samarbetet med reservdelsleverantören MECA. Samarbetet innebär en vidareutveckling av OKQ8s befintliga verkstadskoncept. OKQ8s anslutna verkstäder kommer nu erbjuda ett helhetskoncept med nytt bokningssystem och fler reparationstjänster till ett konkurrenskraftigt pris för Sveriges alla bilister.

Det nya verkstadskonceptet innebär att kunden enkelt och smidigt kommer att kunna boka verkstadstjänster via webb och telefon till ett konkurrenskraftigt pris. Verkstädernas tillgänglighet och generösa öppettider förenklar för kunden vid lämning - och hämtning av bilen.

Alla bilverkstäder anslutna till det nya konceptet får en ny enhetlig profil och sortiment. I konceptet ingår även ett komplett sortiment av bilreservdelar av originalkvalitet, moderna diagnosinstrument och ett utökat utbud av verktyg samt verkstadsutrustning.

Enda one-stop-shop för bilisten
OKQ8 är nu den enda aktören på marknaden med ett helhetserbjudande för bilisten. Inom kedjan finns utöver drivmedel även verkstäder, biluthyrning, biltvätt, tvätta själv hallar och servicebutik.

-          Vi kan genom vårt breda bilistiska utbud förenkla bilistens vardag och hjälpa kunden att lösa en del av livspusslet. Med det nya verkstadskonceptet ökar vi tillgängligheten på verkstadstjänster och reservdelar. Att man dessutom kan hyra ersättningsbil, tvätta och tanka på samma ställe, upplever nog många som ett stort plus, säger Julie Chatterjee, chef tjänsteorganisationen OKQ8.

För MECA är samarbetet ett naturligt steg i satsningen mot professionella verkstäder.

-          Att OKQ8 återigen valt oss på MECA som samarbetspartner bevisar att vår satsning på den professionella verkstaden skördar framgångar. Vi är både glada och stolta över det fördjupade samarbetet med OKQ8, avslutarPehr Oscarson, chef för MECA’s affärsutveckling.

För mer information kontakta:
Julie Chatterjee, chef tjänsteorganisationen OKQ8
Tfn: 08- 506 80 454