FOOD PEOPLE NYHETSBREV AUGUSTI - Tema INTIMITET

FOOD PEOPLE NYHETSBREV AUGUSTI

Tema trendspaning INTIMITET

Vi på FOOD PEOPLE vill med tema-nyhetsbrevet för augusti rikta blickarna mot trenden INTIMITET. En trend som sakta men säkert smugit sig på men som nu befäst sig på ett spännande sätt.

TEMA INTIMITET Restaurangutbudet är idag enormt, vi är vana att handla varor som förr bara såldes under säsong, på Facebook lämnar vi ut både kropp och själ och musiken vi lyssnar på är gratis och tillgänglig. Men efter regn kommer sol. Nu söker vi det personliga och nära, berättat från hjärtat, tillagat och serverat, komponerat och framfört för endast några få. Exklusivt och personligt på ett sätt där gästen, kunden eller publiken sitter på första parkett.

Som en del av vår trendspaning har vi intervjuat den kanadensiske matskribenten med näsa för nordiska, skandinaviska och internationella mattrender Sébastien Coffier och den klassiska musikern Johanna Sjunnesson, cellist i Sveriges Radios Symfoniorkester som allt oftare gör privata spelningar i folks hem.

Tips! Läs ett purfärskt inlägg om norska kocken Esben Holmboe Bang, Maaemo (Oslo) på Sébastiens blogg Best Emerging Chefs, länken hittar du på FOOD PEOPLE bloggen under titeln "Matskribenten som kommer kockarna nära".

• nyhetsbrev
  • intervju
  • nordisk mat
  • kockar
  • oliven
  • intimitet
  • esben holmboe bang
  • sébastien coffier
  • johanna sjunnesson
  • trendspaning
  • trender
  • food people
  • bianca brandon-cox
  • eric persson
  • ekologiskt

FOOD PEOPLE - EN DEL AV NÄTVERKET OLIVEN
FOOD PEOPLE erbjuder kunskap om mat och mattrender i Sverige. Våra produkter och tjänster lämpar sig för företag från hela världen som jobbar med mat eller som vill liera sig med matens mervärden.

NÄTVERKET OLIVEN
OLIVEN utvecklar och skapar koncept och kommunikationslösningar för måltids- och upplevelsebranschen, som inspirerar kunderna och engagerar de egna medarbetarna. Vi ser till att ditt företags kundmöte är i samklang med marknadens behov samt fungerar praktiskt i alla delar; sortiment & utbud, inredning & design, hos medarbetarna och i kundkommunikationen.

Carin Granlund Olsen

Presskontakt Senior projektledare 08-4021335