Olympus lanserar nu en ny färg för flaggskeppet XZ-1

Den nya silverversionen har samma prestanda som versionerna i matt svart och lackerad vit, det ultra-ljusstarka Olympus objektivet 1:1.8-2.5 , den stora högkänsliga sensorn 1/1.63 och den kraftfulla processorn som ger exceptionell bra bildkvalitet och enastående bilder i svagt ljus. Den stora 3-tums OLED-skärmen och en mängd kreativa alternativ som Multi Exponering och sex Art Filter som även fungerar i HD-film.

XZ-1 silver kommer att finnas tillgänglig i handeln från slutet av november 2011.

För mer information se på www.olympus.se

För ytterligare information:
Charlotte Hellström

Olympus är en ledande tillverkare i världen av produkter och system som kombinerar spetskompetens inom optik, audio, finmekanik och digital teknik. Olympus varumärke är för flera generationer förknippat med kameror, men dagens Olympus omfattar även audio, endoskopi, avancerade kirurgiska applikationer, mikroskopi och produkter för kvalitets- och funktionskontroll inom industrin. Redan 1919 introducerades det första mikroskopet i Japan och 1936 omsattes den optiska kunskapen i den första kameran. 1950 utvecklade Olympus den första kameran för användning i mag- och tarmkanalen. I Sverige är Olympus ett av de ledande företagen inom digitala kameror och endoskopi.  Olympus Sverige AB omsätter cirka 400 miljoner kronor och har ett sjuttiotal anställda. Mer information finns på www.olympus.se

• Bio, film, foto

• kompaktkamera