Ny allt-i-ett med utökat zoomomfång

Olympus toppmodell Stylus 1 i kompaktklassen och som tilldelats red dot designpris får nu en ersättare - Olympus STYLUS 1s. Elegantare, ännu mer lättanvänd, bekvämare och kraftfullare. Med ny firmware som är kompatibel med ännu vidare vidvinkel ökar zoomomfånget med konstant ljusstyrka på 1:2.8 från 22,4 upp till 510 mm*.

Olympus har under årtionden tillhört världens absolut främsta tillverkare av kompakta systemkameror och objektiv som toppar internationella tester. OM-D E-M1 satte en helt ny standard för kompakta D-SLR kameror och med STYLUS 1s visar Olympus att en kompaktkamera kan matcha digitala systemkameror. Olympus STYLUS 1s finns i butikerna i sommar i prisläget 5 190:-

Utökat zoomomfång som siktar på DSLR
STYLUS 1s må vara kompakt men den fasta i.ZUIKO.DIGITAL zoomens bildkvalitet matchar, ja till och med slår många DSLR-instegsmodeller. Objektivet är nu kompatibel med de kompakta konvertrarna WCON-08X** vidvinkel och TCON-17X*** tele som ökar brännvidden (22,4-510 mm*) utan att påverka objektivets ljusstyrka på 1:2.8.

Letar du efter ett verkligt kompakt och lätt kamerasystem för resan, då är STYLUS 1s i en klass för sig. Perfekt för vida bilder i trånga miljöer och storslagna landskap. Den inbyggda zoomen i kombination med vidvinkel- och telekonverter tar minimalt med plats och har DSLR-kamerans fördelar.

Stilsäker toppmodell visar vägen
Nya STYLUS 1s är precis som föregångaren byggd i metall, men känns ännu elegantare och skönare i handen. Ny textur gör greppet bättre och förstärker kamerans solida kvalitetskänsla. En liten ny designdetalj som sticker ut är objektivets blå ring som förstärker släktskapet med Olympus high-end ZUIKO DIGITAL objektiv.

STYLUS 1s utmanar traditionella kamerakategorier med en bildkvalitet och funktionalitet som matchar DSLR. Dessutom är kameran mycket lättanvänd med manuella och automatiska kontroller, snabb autofokus och tryckkänslig avtryckare.

Automatisk ögonsensor startar kamerans stora, högupplösta elektroniska sökare blixtsnabbt så fort du sätter kameran till ögat. Trådlös fjärrstyrning av kameran via smartmobil och appen OI.Share v2.5. Intervallbildtagning och Time Lapse, precisionsfokusering och Fokus Peaking som underlättar manuell inställning av skärpan precis där du vill ha den.

SNABBFAKTA STYLUS 1s:

>Förbättrad textur, DSLR-design och -känsla. Lättanvända, bekväma kontrollsystem (manuella och automatiska) för proffs och amatörfotografer. Skakfri fotografering utan stativ även vid lång brännvidd

>Det behövs inga objektivbyten för att få bilder med toppkvalitet

>Stor 1,44 miljoner högupplöst elektronisk sökare med automatisk ögonsensor och justerbar bakgrundsbelysning för bekvämare bildkomposition och val av inställningar. En EVF som överträffar många instegs-DSLR

>Ultrakompakt och lätt med helt infällbart objektiv för maximal bärbarhet

>Omfattande manuella och automatiska kontrollsystem inklusive analog/digital Hybrid kontrollring och två valbara zoomreglage, programmerbar manöverratt, fn2 knapp, snabb AF och tryckkänslig avtryckare för snabb låsning av fokuspunkt

>Kompatibel med OI.Share v2.5 för fjärrstyrd bildtagning via smartmobil och kamerans inbyggda WiFi

>Kompatibel med kompakta, lätta WCON-08X vidvinkel-konverter och CLA-14 adapter, för vidvinkelbilder 22,4 mm* vid bländare 1:2.8

>Kompatibel med TCON-17X telekonverter och CLA-13 adapter, telephoto upp till 510 mm* vid bländare 1:2.8

>Vald brännvidd motsvarande för 35 mm kamera visas i den elektroniska sökaren och på LCD-skärmen

>Intervallbildtagning och Time Lapse video när du vill fånga spektakulära bildsekvenser I upp till 24 timmar

>Stegzoom – markerade brännviddssteg (motsvarande 35 mm) för att enkelt ställa in zoomen från 28 till 300 mm

>Small Target AF pinpointar exakt fokuspunkt

>Focus Peaking förenklar manuell skärpeinställning

Förlängd garanti

Ägare till nya kameror från Olympus får en sex månaders förlängning av konsumentgarantin vid registrering av kameran på MyOlympus.

Produktspecifikationer kan ändras utan vidare information. För aktuell och komplett specifikation se www.olympus.se

* Motsvarande 35 mm
** CLA-14 adapter krävs
*** CLA-13 adapter krävs