Hälften är tjejer på Omegapoints IT-konferens för studenter

110 IT-studenter kommer den 17:e april få ta del av Omegapoints kompetenskonferens i Stockholm. Den röda tråden är ”Craftsmanship” och syftet är att ge tillbaka till den akademiska världen.

”Studentkonferens 2015 är vår tidsmaskin för att ge tillbaka till universitetsvärlden det Omegapoint är skyldig den. Det är dagen vi önskat att vi själva fått vara med om som studenter, säger Dan Bergh Johnsson, senior konsult på Omegapoint”

Intresset för konferensen är enormt. Omegapoint släppte nyheten om konferensen på en nätverksträff för IT-tjejer i Göteborg i februari och inom 24 timmar var konferensens 110 platser fulltecknade. Över 100 studenter finns idag på väntelistan. Drygt hälften av deltagarna är tjejer.

“Att prata om ny teknik och hur man designar bra mjukvara är något som fått mycket positiv respons bland IT-studenter i allmänhet och tjejer i synnerhet, säger Daniel Deogun, senior konsult på Omegapoint och en av initiativtagarna till studentkonferensen.”

Programmet utgörs av tre parallella spår: utveckling, test & kvalitet och säkerhet. Tanken är att skapa ett smörgåsbord av professionella föreläsningar där var och en får möjlighet att skräddarsy sin kompetensdag efter eget intresse.

Att ge tillbaka till “akademia” känns självklart och naturligt för Omegapoint. På företaget råder en kompetenskultur där man ständigt måste ta in nya kunskaper och dela med sig till andra. Studentkonferensen är ett första steg i att sprida kunskaper till sin omvärld och lanseras inom ramen för “Omegapoint Academy”; paraplyet för externa kompetenssatsningar.

Kort om Konferensen:

Omegapoints Studentkonferens 2015 – Tema Craftsmanship:
När? Fredagen den 17 april
Registrering från 8.00. Konferensen inleds 09.45 och avslutas 17.30
Var? Omegapoints kontor på Regeringsgatan 56 i Stockholm

Kontaktpersoner:

Daniel Deogun, senior konsult på Omegapoint
Konferensgeneral, Studentkonferens 2015
daniel.deogun@omegapoint.se

Lotta Hammarström, HR-chef
Marknadsföring och koordinering, Studentkonferens 2015
lotta.hammarstrom@omegapoint.se

Johan Malmliden, Koncernchef Omegapoint
johan.malmliden@omegapoint.se

Omegapoint är experter inom Säker Applikationsutveckling. Vi är en ledande leverantörerna av IT-lösningar och tjänster där höga krav på kvalité, säkerhet och resultat ställs. Omegapoint är idag 200 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Falun, Kalmar och New York. Våra kunder finns inom ett stort urval branscher både i privat och i offentlig sektor.

Omegapoint – Säkrar utveckling™