Lizas framgångsluncher - Bakgrund

Mål. Ack dessa mål. För vissa klingar ordet kanske lite ångest och tungt hjärta. För vissa är det en drivkraft, en motivation som för en framåt. Under höstens introduktionsdagar i Furusund fick alla sätta upp minst ett mål, vad som helst. Karins mål blev att börja sätta mål i livet. Hur bra är inte det?! Love it. Själv valde jag, inspirationsfylld och motiverad som en OS-sprinter, att sätta ett mål som innebar minst en framgångslunch per vecka med anställda på OA. När jag satte målet, efter fyra dagars anställning, undrade jag om jag skulle våga bjuda ut ”främmande” folk på lunch och girigt gräva framgångstips. Idag, tre månader senare, skulle jag kunna fråga vem som helst. Vad jag också insett är att det går att lära något av precis alla. Varenda människa har erfarenheter och kunskaper att dela med sig av, oavsett om det gäller karriär, privatliv, löneförhandlingar, relationer, säljtips eller vad lycka egentligen innebär. Personligen tror jag att kunna kontrollera sina tankar är det främsta sättet att nå framgång, i alla aspekter av livet.

Nåväl, åter till sak. I samband med att jag satte målet kom det upp på tapeten att den nya hemsidan (som du så vackert skådar just i detta nu) skulle ha en blogg uppdelad i tre delar, varav en skulle vara en så kallad tips-del. Glödlampan ovanför mitt huvud antog ett starkt, men behagligt sken. Naturligtvis ska jag dela med mig av tipsen jag får! Låt oss sammanfatta framgångsluncherna i blogginlägg, fritt fram för vem som helst att läsa. Givetvis med tillåtelse från de stackars människor som blev offer för min framfart :-) (Ohja, det kommer några rävar som minsann inte vill vara med…)

Förstår att ni redan nu bänkat er, ivrigt klickandes på uppdatera-knappen. Och snart kommer det, 10-i-topp-listor på OA-anställdas bästa tips för framgång! (Man kan ju knappt vänta själv på att läsa dem…)

Remember people, sharing is caring!

Liza Lind
Liza är en av de mest fantastiska och ambitiösa människor du kommer träffa i din karriär som genom sin anställning hos One Agency tagit över titeln som bolagets yngsta medarbetare.