One Agency har flyttat!

Det har under en längre tid stått klart att One Agency's Stockholmskontor kommer byta lokaler under hösten 2016 och längtan har varit... påtaglig. I helgen som var gick flyttlasset från Gävlegatan 12 till mer centrala Grev Turegatan 30.

One Agency är ett bolag som lever sina värderingar i varje handling och så gäller även val av kontor. Det var ett självklart val att välja lokaler som ligger centralt. Vi vill vara tillgängliga, för kunder såväl som kandidater, och framförallt för våra älskade kollegor. Det är en stor del i vårt koncept "building community" – det ska vara enkelt att titta förbi, om så bara för att ta en kaffe. Det är ett högst medvetet val att inte välja ett kontor på 1000 kvadratmeter som rymmer alla våra konsulter samtidigt (de är ju ute på uppdrag!), utan att i stället välja en lokal med möjligheten att växla upp på månadsmöten, konsultdagar, event och liknande. Det är också ett val som grundar sig i ett miljöekonomiskt tänk – det är bostadsbrist i Stockholm och vilka vore vi att uppta yta som inte används i en stad där det inte ens finns tillräckligt med bostäder till oss som bor här? #LiveService. Alltid.

Apropå just service så var valet enkelt när alternativet GT30 väl kom upp på agendan en regnig vinterdag när vi var på jakt efter våra nya lokaler. Att som GT30 tänka service i allt de gör var väldigt tilltalande för oss – vad talar exempelvis ett tydligare språk än att bjuda besökare på bröd från GT30’s egna bageri samtidigt som deras bil körs ner i garaget med personalvalet parking?

Varje hörn, varje vrå av GT30's plan 4 är One Agency. Våra tre core values pryder väggarna på vårt nya kontor, men likväl är de alltid en del av våra hjärtan. Att inte bara prata om det vi gör, utan att framförallt göra det vi pratar om.

Kom förbi och jobba några timmar, eller varför inte bara titta in över en kopp svart? #itsaboutthepeople