Emil, en av ONE Nordics montörer, utför underhåll av en trafiksignalsanläggning tillsammans med en underentreprenör.

Ängelholms trafiksignaler tas över av ONE Nordic

ONE Nordic har vunnit en upphandling gällande drift och underhåll av trafiksignalsanläggningarna i Ängelholms kommun. I och med detta avtal ansvarar ONE Nordic för alla trafiksignalsanläggningar i Skånes kommuner, förutom de kommuner som sköter driften i egen regi.

Sedan tidigare har ONE Nordic på uppdrag Trafikverket ansvar för samtliga trafiksignaler, väderstationer, kameror och trafikräkningsstationer i Skåne på de vägar som ägs av Trafikverket.

Avtalet med Ängelholms kommun omfattar förebyggande tillsyn, akut felavhjälpning och beredskap av samtliga trafiksignalsanläggningar. I arbetet ingår allt från att genomföra elkraftanslutningar till att sköta styrcentral till enskilda enheter och deras anslutning till styrcentral. Enheterna består av detektor- och magnetslingor, stolpar med kopplingsplintar och trafiksignallyktor.

- Det känns extra roligt att vi nu har vunnit ett avtal med den sista kommunen i Skåne som inte själv sköter sin trafiksignalsanläggning. Kontraktet bevisar att ONE Nordic har ett mycket attraktivt erbjudande inom trafiksektorn, säger Jaakko Pulkkinen, regionansvarig Trafik ONE Nordic.

För mer information kontakta Jaakko Pulkkinen, tfn 0706-99 79 66.

Läs mer om ONE Nordics erbjudande inom trafik.