Rune är stationsmontör på ONE Nordic i Halmstad och arbetar i avtalet med Höganäs Sweden.

ONE Nordic säkrar eldriften på Höganäs Sweden i Halmstad

ONE Nordic har fått i uppdrag att underhålla ställverk (0,4-130 kV) på Höganäs fabrik i Halmstad där metallpulver tillverkas. Syftet med underhållet är dels att minska risken för plötsliga strömavbrott och driftstörningar i produktionen, dels att förlänga livslängden på ställverksanläggningarna och deras komponenter, såsom frånskiljare, brytare, transformatorer, lindningskopplare, batterier och likriktare med mera.

- Vi är mycket glada över att ha fått det fleråriga förtroendet att sköta underhållet åt Höganäs Sweden. Att ha vunnit ett avtal med ett företag med ett så välkänt varumärke och en så stark position på marknaden stärker i sin tur vår position inom industriellt underhåll i Hallandsregionen, säger Anders Gråberg, säljansvarig på ONE Nordic.

Läs mer om ONE Nordics erbjudande inom industrisektorn. .

Höganäs Sweden

Höganäs Sweden har sitt ursprung i det gamla bruket Höganäs och har fortfarande sitt huvudkontor i Höganäs i Skåne. I Sverige finns det två fabriker: en i Höganäs och en i Halmstad. Höganäs Halmstadverken (före detta Halmstads järnverk) tillverkar atomiserat järn som sedan vidareförädlas i Europa eller i Höganäs. Järnpulver används inom många olika områden, men främst till att sintra (pressa) kugghjul och metalldetaljer till exempelvis växellådor och symaskiner. Höganäs Sweden säljer även järnpulver till järnberikning av mat, svetstillsatsmateriel, flamsprutningspulver med mera. I varje personbil finns det några kilo järnpulverdetaljer.

Läs mer om Höganäs Sweden.