E.ON Elnät förlänger avtal med ONE Nordic för mätvärdesinsamling i Sverige

E.ON  Elnät har förlängt sitt avtal med ONE Nordic AB gällande mättekniska  insamlingstjänster. ONE Nordic har fått i uppdrag att samla in mätvärden från  400 000 av E.ON Elnäts el- och värmemätare runt om i landet.

Uppdraget gäller allt  från mätare i hushåll till mätare i de största industrierna. I uppdraget ingår  också fälttjänster vilket innebär att ONE Nordic håller den mättekniska  infrastrukturen vid liv - det kan gälla allt från att laga mätteknisk utrustning  till att installera ny.

Korrekt och stabil mätvärdesinsamling är affärskritiskt för alla elleverantörsbolag. Utan  mätvärden kan bolagen inte fakturera sina kunder. Alla koncessionspliktiga nätägare är dessutom enligt lag tvungna att kontinuerligt förmedla mätvärden till sina kunder.

- Att ONE Nordic kunde förlänga avtalet med relativt kort framförhållning från vår sida visar på att de har en bra och stabil produkt och en projektorganisation som är flexibel, snabb i vändningarna samt kompetent och erfaren. Vi är glada för att ONE Nordic är öppna för ett fortsatt samarbete. ONE Nordic är en viktig samarbetspartner för oss både idag och i framtiden, säger Bengt Tore Sondh,  ombud på E.ON Elnät Sverige AB.

- Affären är  viktig för ONE Nordic - den visar både vår kompetens inom mätteknikområdet och  styrkan i vår produkt Färdigt mätvärde*. Affären är också strategiskt viktig i  ONE Nordics satsning på att bli en större aktör på marknaden inom mättekniska tjänster, säger Jan Bardell, CEO och koncernchef

*För mer information besök: www.one-nordic.se/fardigt-matvarde/

För mer information  kontakta
Jan Bardell, CEO och koncernchef
Tfn 0768-60 84 06
E-postjan.bardell@one-nordic.se

ONE Nordic är en av Nordens ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn.

ONE Nordic har cirka 1 200 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder SEK. ONE Nordic är även verksamt i Norge under namnet ONE Nordic Kraftmontasje. Huvudkontoret ligger i Malmö.