ONE Nordic sköter alla trafiksignalanläggningar i Stockholms Stad

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2014 16:20 CEST

ONE Nordic har fått i uppdrag från Stockholms Stad att sköta drift och underhåll på alla trafiksignalanläggningar - 550 stycken - i hela Storstockholm under perioden 1 februari 2015 till 1 februari 2018 med option på ännu ett år.

Arbetet består av drift och förebyggande underhåll samt felavhjälpning vid skador på trafiksignalanläggningarna. I arbetet ingår också smärre ombyggnationer och beredskap dygnet runt.

- ONE Nordic vann upphandlingen i hård konkurrens och priset avgjorde affären. Vi är väldigt glada över att få inleda samarbete med ONE Nordic, eftersom vi vet att de har gott renommé i branschen och mångårig erfarenhet inom trafiksignalområdet, säger Henrik Axelsson, enhetschef på  Trafikkontoret i Stockholms Stad.

- ONE Nordic är sedan tidigare starkt inom trafiksignalområdet i södra Sverige – då speciellt i Skåne. Med denna affär utökar affärsenhet Trafik sin marknadsandsandel även till  Stockholmsregionen. Affären innebär att vi behöver anställa 3-5 personer i Stockholm, främst tekniker och montörer, säger Jan Bardell, CEO och koncernchef.

Jan Bardell, CEO och koncernchef
Tfn 0768-60 84 06
E-post jan.bardell@one-nordic.se

Henrik Axelsson, enhetschef på Trafikkontoret i Stockholms Stad
Tfn 08-508 27 927
E-post: henrik.axelsson@stockholm.se

Henrik Sjöberg, affärsenhetschef Trafik
Tfn 0706-56 03 56
E-post: henrik.sjoberg@one-nordic.se

ONE Nordic är en av Nordens ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn.

ONE Nordic har cirka 1 200 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder SEK. ONE Nordic är även verksamt i Norge under namnet ONE Nordic Kraftmontasje. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Kommentarer (0)

Kommentera