ONE Nordic sköter den offentliga belysningen i Sigtuna kommun

Sigtuna kommun har anlitat ONE Nordic för att sköta drift och underhåll på den offentliga belysningen i kommunen, vilken omfattar cirka 7 500 lampor som lyser upp gator, vägar, gångvägar, cykelvägar, tunnlar, anläggningar och parker.

Enligt avtalet ska ONE Nordic ansvara för att utföra förebyggande underhållsåtgärder, byten av  ljuskällor och felavhjälpning vid eventuella skador på belysningsanläggningarna. I arbetet ingår också smärre ombyggnationer och beredskap dygnet runt.

- ONE Nordic vann upphandlingen i hård konkurrens. Kvaliteten och priset avgjorde affären. Vi är  väldigt glada över att få inleda samarbete med ONE Nordic eftersom vi vet att de har gott renommé i branschen och mångårig erfarenhet inom belysningsområdet, säger Mona Iverbring, belysningsingenjör i Sigtuna kommun.

- Med denna affär utökar ONE Nordic sin marknadsandsandel inom belysningsområdet i Mälardalen. Affären visar att vi har ett konkurrenskraftigt erbjudande och att vi är ledande inom området, säger Jan Bardell, CEO och koncernchef.

För mer information kontakta
Jan Bardell, CEO och koncernchef
Tfn 0768-60 84  06
E-post jan.bardell@one-nordic.se

Mona Iverbring, belysningsingenjör, Sigtuna kommun
Tfn 08-591 266 87

Henrik Josephson, presskontakt, Sigtuna kommun
Tfn 08-591 260  24

Läs mer om Sigtuna kommun www.sigtuna.se

ONE Nordic är en av Nordens ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn.

ONE Nordic har cirka 1 200 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder SEK. ONE Nordic är även verksamt i Norge under namnet ONE Nordic Kraftmontasje. Huvudkontoret ligger i Malmö.