Början på en resa

Jag är både stolt och glad över att ha fått förtroendet att leda och utveckla EPAB/EnPartner in i nästa fas mot bredare produktsortiment och en expansion mot nya geografier.
Vi har en fantastisk grund att stå på med kompetenta medarbetare, stabil ekonomi, ett engagemang och en större koncern att samarbeta inom där ägare och andra intressenter ser våra möjligheter.

Vi kommer att offensivt bearbeta marknaden och göra allt för att överträffa våra kunders krav på både kvalité och lokal support. Nu samlar vi oss under OnePartner Group och sorterar upp våra produkter under tre ben; EPAB, EnPartner och EBS.

Officersbakgrund
Jag själv har en bakgrund som yrkesofficer med både nationell och internationell tjänstgöring. och har även arbetat med alla typer av personal- och kompetensfrågor i ett internationellt tillverkningsföretag.  Jag har levt med ledarskapets ok och glädjeämnen under alla mina verksamma år och hoppas mina erfarenheter kan stödja vår affärsidé.

Att vara ledare och försöka åstadkomma något med en organisation är det finaste man kan få i uppdrag att göra. Därför stödjer jag bland annat ett större projekt som syftar till chefsförsörjningen i hela Jönköpings Län, där hoppas vi att vi kan ta fram Smålands bästa chefer, detta för att säkerställa regionens framtida konkurrenskraft och utveckling.

Ledarskapets olika sidor
Följ mig gärna på denna sida. Jag lovar att jag bland annat skall berätta om ledarskapets framsida och baksida, detta kopplat till bland annat självupplevda situationer från den enklaste arbetsuppgiften i en lugn och trygg miljö, till det svåraste beslutet tagit i en krigsmiljö i Bosnien under det brinnande inbördeskriget på Balkan.

Jag önskar med denna inledning alla som vill samarbeta med oss, stor lycka o framgång. Ni som ännu inte sett vilka vi är och vad vi står för hoppas jag att vi får möjligheten att presentera oss för inom en snar framtid.

Mats Hansson
, koncern-vd