Vi belyser chefsfrågan

Blogginlägg   •   Maj 23, 2014 13:05 CEST

Vi har genom ett projekt satt fokus på en av Sveriges största utmaningar de kommande 10 åren - att ersätta 125000 chefer.  Vi har därför nyligen varit initiativtagare och värd för en workshop där bland annat landshövdingen lyfte fram sina farhågor och möjligheter inom ämnet.

Vad vet ni om oss?
Vi presenterar oss som ett av södra Sveriges mest expansiva kompetensföretag - och vi gör det med stolthet. Vi har samlat en enorm erfarenhet och kompetens inom alla de områden som krävs för att försörja med kompetens inom i princip alla områden.

Fokus på chefsförsörjning
Bland annat  har vi genom ett projekt satt fokus på en av Sveriges största utmaningar de kommande 10 åren, att ersätta 125000 chefer. I bara Jönköpings län, där vi har vårt huvudkontor,  är siffran 5 000 chefer. Vi har därför nyligen varit initiativtagare och värd för en workshop där bland annat landshövdingen lyfte fram sina farhågor och möjligheter inom ämnet. Övriga deltagare var bland annat  verkställande direktörer för privata företag, HR-chefer och kommunalråd samt Unionens chef.

Hitta samarbete
Workshopen var lyckosam och det beslutades att den skulle fortsätta i samma konstellation för att hitta ett recept på hur vi mellan näringsliv och offentlig förvaltning genom samarbete i kompetensförsörjningsfrågan, kan bli Sveriges bästa län på att chefsförsörja.

Ny workshop i höst
Jag kommer personligen att engagera mig i denna fråga då det handlar om att hitta all den goda ledarskapen i samhället som både utvecklar människor och verksamhet på ett lönsamt sätt.
Nästa workshop är planerad till efter sommaren och den kommer att hållas i Jönköping kommuns regi.

Mats Hansson, koncern-vd

Kommentarer (0)