Nu finns OnePartnerGroup på plats i Mölnlycke!

I utkanten av Göteborg hittar ni Mölnlycke. Det är en expansiv ort med mycket på gång. En ort där Jimmy Eriksson tillsammans med sina kollegor Sara Ernström och Pelle Westman har slagit upp portarna för ett nytt OnePartnerGroup-kontor. Vad passar då bättre än att lära känna en av dem lite närmre? Lotten föll på Jimmy Eriksson, verksamhetschef för OnePartnerGroup Göteborg.

Berätta om din resa, hur hamnade du i rollen som vd för OnePartnerGroup Göteborg?

- Jag började arbeta i branschen redan 2001 och jag har hunnit vara i nästan alla roller, så jag är en av de gamla spelarna i gamet. Jag har haft huvudfokus på bemanning länge och arbetade till en början med lager/logistik och industri innan jag sadlade om till bygg och anläggning, varvat med industritjänster, säger Jimmy Eriksson och fortsätter:

- Jag började sedan med rekrytering och min röda tråd har varit anläggning och bygg på båda leden av entreprenadbranschen. Detta för att jag har ett genuint intresse och en passion för allt som hör till tillverkning. Jag är en hobbyanläggare. Jag förstår mig på anläggning och kan med det även förstå gubbarna vi tillsätter och branschen i sig.

Vad är det som är så speciellt med just ”gubbarna” i byggbranschen?

- Jag gillar deras jargong, den är lite rå men väldigt hjärtlig. Är man bara rätt person, med rätt inställning och har motivation så kommer du in i gänget, säger Jimmy och fortsätter:

- Vi brinner ju för hela vårt spektrum. Vår ambition är att vara det lokala valet för företagen och oavsett vilken inriktning de har är vårt mål att vara duktiga på varje företags specifika behov. Sara jobbar med tjänstemannasidan och Pelle riktar sig mer mot lager, logistik och industri, så vi är en dynamisk grupp.

Ni är relativt nyinflyttade i Mölnlycke och Härryda kommun, vad är största utmaningen med det?

- Det är ju en väldigt expansiv ort och det händer mycket här. Vi är ju hittills ganska okända för gemene man i Mölnlycke, men vi är väldigt taggade och engagerade inför uppgiften. Vi går in helhjärtat för att etablera oss här. Sen är det ju väldigt smidigt att täcka Göteborgsområdet även när vi sitter strax utanför, säger Jimmy.

Vad har ni fått för respons hittills från era kunder och kandidater?

- Vi vill ju vara nära våra kunder. Vårt signum är att vi är duktiga i leverans och på att bygga relationer. Det vi får höra från våra kunder är att vi brinner för vårt jobb och kandidaterna tycker att det är kul att komma på intervju, det är väldigt roligt att höra, säger Jimmy.

Vill ni veta mer om oss på OnePartnerGroup och vad Jimmy, Sara och Pelle kan hjälpa er med? Kontakta kontoret i Mölnlycke.

• enpartner
  • ebs