EPAB GGVV blir OnePartnerGroup - fortsätter i samma anda

Idag den 1 mars byter rekryterings- och bemanningsföretaget EPAB GGVV namn till OnePartnerGroup. Namnbytet som beror på en bättre möjlighet till utveckling, innebär inte några förändringar för kunder och anställda.

-Nej allting annat är sig likt. Det lokala perspektivet är hela vårt signum och det som gör oss unika och uppskattade, så det kommer vi inte förändra säger Jaana Fransson, verksamhetschef på EPAB GGVV

Ett mindre bolag i en större koncern, så skulle man kunna beskriva EPAB GGVV. Därför föll det sig ganska naturligt att göra ett namnbyte, även om beslutet fått mogna fram

- Det är alltid lite känsligt att byta något som är så väl inarbetat. Men vi har låtit detta få växa fram och nu föll det sig bara väldigt rätt i tiden, berättar Jaana.

Det första EPAB företaget grundades 2009 och har fortfarande sitt kontor i Jönköping. Sen starten har verksamheten expanderat kraftigt, vilket ledde till att man 2014 valde att starta ett moderbolag vid namn OnePartnerGroup. Företaget har verksamhet på hela 40 orter runt om i landet, däribland Värnamo, Vaggeryd och Anderstorp som ingår i dotterbolaget EPAB GGVV. Enligt Jaana finns flera fördelar med att vara en del av någonting större.

- Vi kommer alltid vara det lilla lokala och personliga företag men nu med bättre synlighet och tillgång till det stora företagets resurser. Det gör att vi kan lägga mer kraft på verksamheten här och fortsätta erbjuda kostnadseffektiva tjänster med hög kvalité. Med många kontor i Sverige kan vi också lotsa våra kunder vidare när de till exempel ska expandera på annan ort. Eller hjälpa våra konsulter att hitta nytt jobb någon annanstans.

EPAB GGVV är med sina sju kontorsanställda och cirka 220 konsulter företrädelsevis inom tillverkande industrin, en viktig och uppskattad arbetsgivare i regionen.

- Det bästa kvitto på att vi gör ett bra jobb är att efterfrågan på våra tjänster samt önskemål om att få börja jobba hos oss hela tiden ökar. Att ha det förtroendet är något jag känner stort ödmjukhet inför. Det är trots allt det som gör att vi kan hjälpa människor att hitta ett jobb de trivs med samt möjliggöra företags utveckling, menar Jaana.

Det mesta kommer vara som tidigare även efter namnbytet och förhoppningarna är stora, att detta ska tas emot och märkas av på ett positivt sätt.

- Lite nervöst är det, men vi är ju i grund och botten fortfarande samma företag, så jag är övertygad om att man kommer känna igen oss även framöver. Ja det ska möjligtvis vara att man tycker våra kontor ser lite uppfräschade ut, men det är ju bara positivt, avslutar Jaana Fransson.

• Gnosjö

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering och bemanning, lager- och logistik, utbildning eller smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet.

Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksam på 40 orter, med över 2500 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner. Hur kan vi hjälpa dig?