John Andersson förstärker OnePartnerGroups koncernledning

I ett led att ytterligare stärka OnePartnerGroups lokala närvaro har John Andersson anställts som COO. John kommer i och med sitt inträde i ledningsgruppen att fokusera på det operativa organisationsarbetet.

Via rekryteringen ser OnePartnerGroup till att ha en stark resurs att ständigt arbeta mot att förbättra tillväxten och lönsamheten. Dels för hela OnePartnerGroup och dels för varje enskild lokal bolagsenhet. Hittills under 2018 har fyra nya kontor startats i Gävle, Uppsala, Oskarshamn och Karlshamn. I och med detta har nu OnePartnerGroup totalt 44 lokala kontor, och fler lär det bli:

– Ju fler vi blir desto viktigare blir min roll i att kanalisera OnePartnerGroup-andan hela vägen ut till varje enskilt kontor och tillbaka till huvudkontoret och ledningsgruppen igen. Det viktigaste för vår lokala profil är, och kommer alltid att vara, de lokala OnePartnerGroup-bolagen som känner sina respektive marknader absolut bäst, säger John och fortsätter:

– Jag vill tillföra perspektiv i hur man kan tänka vid uppstarter av nya enheter och liknande. Det hoppas jag att min bakgrund kommer att bidra till.

Med bred kompetens från bland annat bemannings- och rekryteringsbranschen tillför John stor erfarenhet kring de frågor han nu ansvarar för. Han kommer närmast från tio år på StudentConsulting där han som COO arbetat med frågor som rört både blue-och white collar.

– Jag tilltalas av den lokala inriktning som OnePartnerGroup arbetar efter och tror att det är rätt väg att gå. Vi på OnePartnerGroup kan definitivt bli stora utmanare till de traditionella bolagen genom att tillföra de nya tankesätt vi har, säger John.

Tjänsten är nyinrättad och ett steg i riktningen att bli den aktör som potentiella kunder på samtliga lokala marknader vänder sig till när de har behov inom de områden som OnePartnerGroup verkar inom, det vill säga bland annat rekrytering, bemanning, utbildning, lager- och produktionslösningar.

- Vi är mycket glada att John har valt att acceptera erbjudandet att tillträda tjänsten som COO för OnePartnerGroup. Han har en gedigen bakgrund inom branschen och vi känner att han är rätt person att fortsätta driva koncernens långsiktiga utveckling, säger Stefan Alvarsson, koncernchef för OnePartnerGroup.

John Andersson tillträdde sin tjänst i augusti och har nu börjat sitt arbete med att lära känna de lokala kontoren och dess marknader.

Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksam på 44 orter, med över 2500 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner. Hur kan vi hjälpa dig?