OnePartnerGroup ny officiell partner till Svensk Elitfotboll

OnePartnerGroup satsar stort på fotbollen och blir nu partner till Svensk Elitfotboll med visionen att kunna bidra till utvecklingen av ligorna Superettan och Allsvenskan.

OnePartnerGroup som idag verkar lokalt via 43 kontor i Sverige kliver in som HR partner till Svensk Elitfotboll på liganivå. Initialt under innevarande år inleds samarbetet med fokus riktat mot Superettan, där bägge parter ser en klar fördel att successivt lära känna varandra för att förstå på vilket sätt samarbetet kommer göra bäst hållbar skillnad för intressenterna kopplat till Svensk Elitfotboll och dess ligor.

- Det är en ära att bli officiell partner till Svensk Elitfotboll. Våra interna värdeord inom OnePartnerGroup är framåtlutad, schysst, lagspelare, vilket ligger helt i linje med Svensk Elitfotboll vars verksamhet bygger på engagemang, fair play och lagspel. Vi ser fram emot att kunna bidra till utvecklingen av klubbarna med vår kompetens inom rekrytering och bemanning, säger Stefan Alvarsson, koncern-VD på OnePartnerGroup.

Svensk Elitfotboll representerar alla klubbar inom Allsvenskan och Superettan, verksamheten har som uppdrag att vara ledande i utvecklingen av svensk elitfotboll och nu följer OnePartnerGroup med på deras resa.

- Vi är väldigt glada att vi tillsammans inleder ett långsiktigt samarbete inom kompetens- och resursutveckling. Tillsammans med OnePartnerGroup adderar vi ytterligare ett viktigt branschsegment för både vår egen som för våra intressenters verksamhetsutveckling, säger Jan Karlsson, försäljnings- och marknadsdirektör på Svensk Elitfotboll.

- Med vår geografiska spridning är vi tillgängliga på samma orter som klubbarna vilket skapar goda förutsättningar för gemensamt arbete, säger Anders Mårtensson, marknadsdirektör på OnePartnerGroup.

Avtalet är på 4,5 år där Superettans klubbar kommer att erbjudas möjligheter att använda OnePartnerGroups koncept i sin egen verksamhetsutveckling. Från och med säsongsstart 2019 utvecklas samarbetet till att även omfatta Allsvenskan på liganivå.

– Samarbetet är ett sätt att säkerställa klubbarnas långsiktiga arbete. Klubbarnas verksamhet är omfattande, behoven och förväntningarna är stora och personalomsättningen har tidvis varit hög. Då är det bra att vi med OnePartnerGroups hjälp kan säkerställa att klubbarna inte bara får personal med rätt kompetens, utan också kan säkra sin långsiktiga utveckling via kontinuitet på sportkontoret, säger Mats Enquist, generalsekreterare på Svensk Elitfotboll.

För ytterligare information om samarbetet kontakta gärna:

Svensk Elitfotboll
Mats Enquist, Generalsekreterare mats.enquist@svenskelitfotboll.se, 070-593 77 71

Jan Karlsson, Försäljnings- och marknadsdirektör jan.karlsson@svenskelitfotboll.se, 070-525 88 44

OnePartnerGroup
Stefan Alvarsson, Koncern-VD stefan.alvarsson@onepartnergroup.se, 070-776 65 92

Anders Mårtensson, Marknadsdirektör anders.martensson@onepartnergroup.se, 073-663 79 36

• Bollsporter

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering och bemanning, lager- och logistik, utbildning eller smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet.

Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksam på 43 orter, med över 2500 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner. Hur kan vi hjälpa dig?