OnePartnerGroup och Jonas Englund etablerar sig i Mälardalen

Vi välkomnar nu Jonas Englund till OnePartnerGroup. Jonas kommer senast från Montico HR Partner där han var regionchef för Mälardalen. Han kommer nu i egenskap av vd/partner att öppna vårt nya kontor i Eskilstuna innan vi etablerar kontor på övriga orter i Mälardalen.

I sitt jobb som regionchef i Mälardalen (Örebro, Västerås, Eskilstuna och Stockholm) för Montico HR Partner hade Jonas ansvar för bemanning, rekrytering, samt stöd och matchning. Han har under de senaste tio åren arbetat som ledare inom olika områden, men alltid med fokus på personal och försäljning. Jonas kommer med sin erfarenhet av etablering av verksamheter nu att fokusera på det lokala näringslivet på varje ort i Mälardalen och anpassa verksamheten utefter behov som finns på respektive ort.

Det känns oerhört stimulerade att få kunna hjälpa och påverka arbetsmarknaden i Eskilstuna. Vi vill genom vår starka lokala förankring göra skillnad för både individ och kund. Stora utmaningar kommer i högkonjunkturen att hitta lämpliga kandidater. Vår målsättning är att jobba långsiktigt med Eskilstunas unga arbetslösa, säger Jonas Englund.

- Vi är oerhört glada att Jonas Englund nu tar steget över till oss som ansvarig för vår etablering i Mälardalen. Vi tror att vårt lokala sätt att hantera kunder och kandidater passar Mälardalen bra och tillsammans med Jonas så ser vi till att försöka göra saker och ting på vårt lokala sätt lite bättre varje dag, säger Stefan Alvarsson, koncern-vd och huvudägare för OnePartnerGroup.

Vill du komma i kontakt med Jonas eller läsa mer om kontoret i Eskilstuna?

• Södermanland

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn.

Tillsammans med våra 1500 medarbetare är vi verksamma på 30 orter. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, erfarenhet och vårt engagemang strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern.