OnePartnerGroup Sydost inleder nytt samarbete med Curonova Consulting

Curonova Consulting är ett svenskt företag som arbetar med matchning och omställning. Nu inleder OnePartnerGroup Sydost ett samarbete med Curonova i syfte att öka rörligheten och effektiviteten på den lokala arbetsmarknaden.

Samarbetet, som för närvarande fokuseras i Växjö och Åseda, rör omställningsuppdrag via TSL och Outplacement, men även matchning av arbetssökande som är inskrivna på Arbetsförmedlingen.

- Vi vet hur hårt handläggarna på Arbetsförmedlingen arbetar och vilket starkt engagemang de har. Vår förhoppning är att vi tillsammans med Curonova ska kunna underlätta deras arbete samtidigt som våra kunder får kompetenta medarbetare. OnePartnerGroup vill vara den självklara partnern på arbetsmarknaden för såväl arbetsgivare, arbetstagare som arbetssökande, säger Ellinor Aspman från OnePartnerGroup Sydost.

Företagen kommer att ha olika roller i samarbetet. Curonova utför tjänsten Stöd och matchning på uppdrag av Arbetsförmedlingen och kan vid behov ge kompetenshöjande insatser och arbetsplatsförlagda aktiviteter, medan OnePartnerGroup nyttjar sitt breda nätverk i det lokala näringslivet där behovet av arbetskraft är stort.

- Vi ser vinster för samtliga parter i kedjan. Arbetssökande får en effektiv matchning till rätt jobb och arbetsgivare får sitt kompetensbehov fyllt på ett effektivt sätt, säger Johan Sträng, ansvarig coach på Curonova.

Trots att samarbetet precis startat har det gett strålande resultat: Två personer har matchats med nya arbetsgivare och ett omställningsuppdrag har resulterat i framgångsrik rekrytering.

OnePartnerGroup och Curonova öppnar ett gemensamt kontor i Åseda i januari 2018. Därefter planeras samarbete även på fler orter, däribland Kalmar och Lessebo.

• Partnerskap, samarbeten

• Kalmar

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktions- och logistiklösningar, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn.

Tillsammans med våra ca 2500 medarbetare är vi verksamma på 39 orter. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, erfarenhet och vårt engagemang strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern.