OnePartnerGroup växer och öppnar nytt kontor i Ulricehamn

OnePartnerGroup har vuxit till att bli landets mest lokalt inriktade rekryterings- och bemanningsföretag. Nu blir koncernen ännu större då man öppnar nytt kontor i Ulricehamn.

Det innebär att OnePartnerGroup har 45 kontor spridda över Sverige. Företaget jobbar främst med direktrekryteringar och uthyrningar av både yrkesarbetare och tjänstemän men erbjuder även skräddarsydda utbildningar till företag, exempelvis i kommunikationsteknik och ledarskapsutveckling.

Jesper Mild har varit vd för OnePartnerGroup i Borås sedan kontoret öppnades där 2014. Han ser fram emot nyetableringen i Ulricehamn fyra mil öster om Borås.

- Vi har utvecklats väl i hela regionen inom både bemanning och rekrytering. Från Borås servar vi ett flertal orter som bland annat Skene, Vårgårda, Herrljunga och Ulricehamn. Nu vill vi ta ett nytt steg att komma närmare våra kunder i just Ulricehamn, säger Jesper Mild.

Stark verkstadsindustri
Ulricehamn präglas av en stark verkstadsindustri men både antalet tjänsteföretag och logistikföretag har blivit fler. Det syns bland annat utmed riksväg 40.

- Hela Ulricehamns kommun expanderar och är dynamisk. Vi kan nu med vår närvaro vara nära våra kunder. Ett fysiskt kontor skapar också förutsättningar för att utöka kundportföljen och underlätta för individer som vill jobba hos oss, säger Jesper Mild.

Fler egna medarbetare
Kontoret ligger på Strandgatan med utsikt över vackra sjön Åsunden. Till en början kommer kontoret bemannas av medarbetare från Borås men det blir nyanställningar på sikt.

Jesper Mild utesluter inte att fler kontor kommer att öppnas i regionen.

- Inte i år, kanske nästa år. Men nu ser vi fram emot att bli en ännu starkare aktör inom bemanning och rekrytering i Ulricehamn med omnejd.

• Västra Götaland

Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksam på 45 orter, med över 2500 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner. Hur kan vi hjälpa dig?