Vinnova satsar på Online Voices

Online Voices, ledande i Sverige på röstinspelningar och ljudproduktion, har fått finansiering i Vinnovas utlysning om innovationsprojekt i företag. Online Voices får nu möjlighet att genomföra ett drömprojekt som kan förändra branschen.

Att Vinnova valt ut just oss känns fantastiskt på två sätt, säger VD Kalle Widelius. Vinnovas experter lämnar inget åt slumpen när de utvärderar alla spännande projekt från landets vassaste entreprenörer. Går man vinnande genom denna process är det ett kvitto på att vår idé verkligen har potential och är genomförbar. Det gör att vi kommer jobba ännu hårdare och att vi kan engagera professionellt stöd i projektet.

Hela våren har varit som en dröm med många nya kunder, utmärkelsen Kvartalets företag och så nu Vinnova, avslutar Kalle Widelius.

Vinnovas motiv för beslutet är:

- Projektet bygger på en innovation med stor potential, vidare är resonemanget kring framtida

tillväxtpotentialen trovärdigt.

- Projektplanen är väl genomarbetad och beskriver ett tydligt fokuserat projekt med god

genomförbarhet.

- Företagets resurser i form av tidigare erfarenheter, kompetens och utrustning ger goda

förutsättningar att nå uppsatta mål

• Bio, film, foto

• Stockholm

Online Voices är störst i Sverige på röster & ljudproduktioner. Företaget har funnits sedan 1999 och har kontor och professionella ljudstudios i Stockholm, Linköping, Helsingborg och Växjö. Röster erbjuds på över 200 språk och dialekter. I den öppna röstbanken finns tre sektioner: voiceovers - imitatörer - on camera.

Kalle Widelius

Presskontakt Managing Director & Project Manager 0220 77 21 01