Femstjärnigt betyg för Opel Crossland X i Euro NCAP

Euro NCAP presenterade i dag de senaste gjorda säkerhetsklassificeringarna och bland dem finns bedömningen av Opel Crossland X. Den nya crossovermodellen tilldelades fem stjärnor vilket är högsta betyg och baseras på bra omdömen i de fyra säkerhetsområdena: skydd av vuxna, skydd av barn, fotgängarskydd och förarstödsystem. Crossland X presterade särskilt väl när det gäller krock från sidan där den fick maxpoäng för skydd.av både vuxna och barn.

Förutom den säkerhetsutrustning som är monterad som standard, såsom dåsighetsvarnare och filbytesvarnare, erbjuder Opel Crossland X som tillval flera innovationer för ännu högre säkerhet: Frontkollisionsvarnare och autobroms med fotgängardetektor (standard i Sverige), högteknologiska LED-strålkastare, 180º backkamera och döda-vinkel-varnare är bara några exempel.

Med tuff och kompakt utsida, mycket rymlig och flexibel insida samt med trendig tvåfärgad lack, har Opel Crossland X redan övertygat mer än 70 000 kunder från hela Europa sedan försäljningen startade i mars i år.