Opel får ny chef för försäljning till företag

Henrik Ström, 50 år, tillträder den 21 februari tjänsten som Fleet Sales Manager för Opel Sverige AB.

– Det ska bli både intressant och spännande att leda Opels företagsförsäljning, säger Henrik Ström. Opel har ett komplett modellprogram med kompetenta produkter som passar företagsmarknaden mycket väl, både när det gäller person- och transportbilar. Det finns en oerhörd tillväxtpotential, tillägger han.

Henrik kommer närmast från Volkswagen Gruppen och tar med sig totalt 21 års erfarenhet från bilbranschen både inom importörs- och återförsäljarled. Hans senaste ansvarsområde var som chef för Volkswagen Trading med ansvar för begagnade bilar samtliga varumärken samt återköp från uthyrningsföretag. Han har även arbetat som försäljningschef på Porsche, Skoda samt Volkswagen Personbilar.

Opel har inlett 2011 med att lansera nya Opel Astra SportsTourer och redan i februari landar nästa nyhet, nya Opel Corsa, hos handlarna. Opels flaggskepp Insignia finns nu tillgänglig med 160 hk diesel och fyrhjulsdrift samt med en etanolmotor på 220 hk. Den största nyheten för Opel i år är Ampera - elbilen med utökad räckvidd. Den första produktionsbilen presenteras på bilsalongen i Genève i mars och lanseringen är beräknad till hösten.

• opel

Opel Sverige AB marknadsför Opels person- och lätta transportbilar i Sverige. Företaget har ca 40 anställda och kontoret ligger i Marievik på Liljeholmen i Stockholm. I Sverige har Opel ca 110 försäljningsställen och ca 140 verkstäder spridda över landet. Opel har idag en marknadsandel på ca 2,2 % i Sverige.